skip to Main Content
21 De Lucruri Simple Care Te Ajută Să Fii Mai Sănătos

21 de Lucruri Simple Care Te Ajută să Fii Mai Sănătos

Știu, iar amâni momentul în care te apuci să ai un stil de viață mai sănătos.

Mâine, de luni, de luna viitoare, orice alt moment decât momentul prezent este perfect pentru a schimba ceva. Așa ajungi să te păcălești și să amâni momentul în care ai grijă mai multă de sănătata ta.

Cu cât îți încalci mai mult cuvântul în fața ta, cu atât mai tare îți scade încrederea în capacitățile tale de a reuși ceea ce vrei.

Adevărul este că legea inerției se aplică mănușă și aici ca în oricare alt context: un corp care se află în stare de repaus are tendința să rămână în aceeași stare, iar un corp care se mișcă are tendința să se miște în continuare.

Nu este deloc ușor să-ți schimbi obiceiurile peste noapte și de multe ori sunt necesare mai multe zile, chiar și luni, până ca acel lucru să facă parte din viața ta fără să mai simți să faci un efort în această direcție.

Am trecut prin procesul transformării și am văzut mulți oameni schimbându-se în bine pentru totdeauna. Marele secret rămâne întotdeauna ascuns în mijlocul mesei. Doar că am fost antrenați să credem că lucrurile nu sunt așa simple și să căutăm răspunsuri sofisticate și nemaiauzite.

Secretul sănătății debordante stă în obiceiurile simple

Ți-am pregătit o serie de 21 de lucruri stupid de simple dar extrem de valoroase, pe care le poți face încă din acest moment astfel încât să-ți îmbunătățești sănătatea cu până la 50% făcând pași mici în fiecare zi.

Alimentație:

1. Bea mai multă apă

Chiar dacă este cel mai accesibil lucru pe care il putem face, mulți dintre noi nu reușim să ne acoperim necesarul zilnic.

Minimul necesar de apă zilnică este de 33 de ml pe kilogram corp.

Dacă bei mai mult nu este nicio problemă, înseamnă că organismul tău are metabolismul foarte bun și folosește în forță funcțiile interne.

Dacă în acest moment consumi mai puțin de necesarul zilnic încearcă să mărești cantitatea progresiv pentru ca organismul să se obișnuiască și să asimileze noua cantitate.

Primii 500 de ml bea-i chiar dimineața la prima oră, înainte de orice. Te vor înviora imediat și vei sesiza schimbări esențiale, resimțite în energia și tranzitul tău intestinal.

2. Mănâncă la momentul potrivit

Indicat este să-ți formezi o rutină zilnică și să ai mesele la aceleași ore. Așa corpul tău se va obișnui cu programul și va ști când să se pregătească eficient pentru digestie.

Stabilirea unui orar fix de mese te va ajuta să scapi și de poftele neprevăzute de pe parcursul zilei.

Evită să mănânci înainte cu cel puțin 2 ore înainte de culcare și alege mâncare ușoară. La 180 de grade digestia se face mult mai greu și stomacul plin împiedică organismul să se concentreze pe refacere. Refacerea corpului din timpul nopții este esențială pentru sănătatea ficatului și a celorlalte organe interne.

3. Împarte farfuria în favoarea ta

Indiferent dacă mănânci vegan, vegetarian sau standard, modul în care îți împarți farfuria poate influența drastic nivelul tău de sănătate și energie.

Dacă mănânci standard, păstrează un sfert, maxim o treime din farfurie cu proteine animale (de preferabil un singur tip pentru că în acest fel îți ajuți digestia), o jumătate de farfurie cu legume crude, iar restul cu mâncare preparată în fel și chip.

Evită combinația de proteine animale cu cartofi, orez, linte, fasole, făinoase. Ambele se digeră foarte bine lângă legume, dar îngreunează foarte mult digestia dacă sunt combinate împreună.

4. Citește etichetele produselor pe care le cumperi

Eu am o regulă foarte simplă: Nu cumpăr niciodată produse a căror ingrediente scrise pe ambalaj nu le identific. Acesta este un filtru suficient de bun și puternic încât să te dezamăgească în privința multor produse.

În plus, odată ce ești conștient de ce urmează să introduci în corpul tău, vei face cu siguranță alegeri mai bune.

5. Înlocuiește gustările

Covirgeii, biscuițeii, cornurile, fursecurile, sunt primele care ne cad în mână atunci când pofta de ceva dulce apare.

Acestea nu doar că nu sunt sănătoase, dar ne provoacă să vrem din ce în ce mai mult din acel produs.

Înlocuiește gustările cu fructe proaspete sau uscate, bastonașe de morcov, castravete, gulie, sau dulciuri sănătoase, fără zahăr, vegane sau raw vegane (cu măsură).

Ai grijă de corpul tău:

6. Fă mai multă mișcare

Dacă un om comod ca mine a reușit să integreze sportul constant în viața lui și să alerge la competiții sportive, cu siguranță poți și tu.

Cum am început eu să fac mai multă mișcare?

Am început să merg. 15 minute până la metrou de două ori pe zi. Am renunțat să mai merg cu autobuzul 2 stații și mi-am programat timpul astfel încât să plec mereu cu 10 minute mai devreme. La început am simțit acest lucru ca pe un efort, dar după câteva luni am realizat că deja o fac mecanic.

Următorul pas a fost să aleg scările normale în detrimentul lifturilor sau scărilor rulante.

În mod natural am început să mai adaug și alte tipuri de mișcare în viața mea.

Alege orice tip de mișcare care te scoate din zona de confort și te obligă să faci un pic mai mult decât faci acum.

7. Dormi suficient de mult

Somnul este esențial pentru sănătate. Lipsa somnului slăbește funcționarea organelor interne și influențează starea de spirit din următoarea zi.

Melatonina este hormonul care se eliberează între orele 22:00 și 2:00, doar pe întuneric și este esențial pentru odihnă și întinerire la nivel celular. Somnul din acest interval orar este cel mai odihnitor. Profită de acesta pentru o sănătate cu mult îmbunătățită și energie debordantă.

8. Fă pauze regulat

Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese! 🙂

Ei, nu e chiar așa, dar e pe acolo. Îmbinarea pauzelor cu intervale de lucru intens este cel mai eficient mod de a fi productiv 100%. Fă-ți un obicei din a face pauză cel puțin 5 minute pe oră. În acest interval ridică-te de pe scaun și fă câțiva pași, apoi revino la lucru cu bateriile încărcate.

9. Mergi la masaj

O mare parte din tensiunea resimțită pe parcursul zilei rămâne blocată în muschi. O sesiunea completă de masaj sau măcar 5-10 minute îți pot aduce relaxarea și detensionarea pe care ți le dorești.

10. Alege hainele potivite

Hainele pe care le porți îți pot influența mult starea de spirit.

Aruncă sau donează hainele care nu te fac să te simți bine și alege să porți doar hainele în care te simți relaxat, comod și îți dă o stare de spirit bună.

Dacă nu te simți bine în hainele pe care le porți, oricum se vede.

11. Adoptă o rutină a igienei personale

Un corp îngrijit se vede și se simte mai sănătos. Nu exagera cu spălatul pe mâini, dar nu uita să-ți periezi dantura după fiecare masă. Dacă ești femeie, nu uita să îți faci o rutină zilnică pentru îngrijirea tenului.

Ai grijă de sufletul tău:

12. Plimbă-te prin natură

Natura are darul de a-ți da o energie incredibilă. O energie pe care nu o poți lua din niciun alt loc.

Atunci când simți că ești copleșit de treburile zilnice, sau chiar dacă ești relaxat, fă o pauză și apropie-te de natură. Te vei simți mai echilibrat și mai sănătos.

13. Meditează

Nu vorbim de tehnici complicate de meditație, vorbim de câteva minute în care să fii doar tu cu tine.

Încearcă să-ți găsești un locușor în care să nu te deranjeze nimeni, așează-te confortabil și stai cu ochii închiși timp de câteva minute. Urmărește-ți respirația și fii atent la gândurile care îți trec prin minte. Privește-le și lasă-le să treacă fără să te influențeze.

Meditația practicată în mod constant te ajută să te echilibrezi și să te relaxezi.

14. Răsfață-te

Sufletul tău de copil are nevoie de mici momente de răsfăț. Apleacă-ți din când în când urechea și vezi ce spune. Fă-ți pofte și plăceri la care visezi și îndeplinește-ți dorințele.

Un corp sănătos înseamnă în primul rând un suflet fericit. Exteriorul este oglinda interiorului.

Folosește-te de momentele de răsfăț ca să te mobilizezi în atingerea unor obiective.

15. Gândește pozitiv

Se spune că realitatea este în primul rând proiectată de minte. Totul ia naștere întâi în mintea noastră și apoi în realitatea cotidiană.

Gândirea pozitivă este gândirea sănătoasă care te face să privești dincolo de cât de bine sau rău îți merge azi. Știi că totul se întâmplă spre binele tău.

16. Alege-ți prietenii potriviți

Atunci când oamenii din jurul tău au aceleași obiceiuri ca și tine sau când știi că sunt la fel de optimiști și deschiși să adopte un stil de viață sănătos, totul devine mai ușor.

Intră în grupuri de oameni cu aceste interese, caută să te împrietenești cu ei și faceți schimb de informații, sfaturi, idei și cunoștințe. Inevitabil vei descoperi cum sănătatea va face parte din viața ta.

17. Bucură-te de lucrurile mici

Când a fost ultima dată când te-ai bucurat de animăluțe jucăușe sau zâmbete de copii?

Când a fost ultima dată când ți-ai sărbătorit progresul sau pur și simplu că ești în viață?

Când a fost ultima dată când te-ai bucurat că vezi, că mergi, că auzi, că ai unde dormi și mâncare bună pe masă?

Așa cum nemulțumitului i se ia darul, celui care apreciază lucrurile pe care le are în viața lui i se oferă din ce în ce mai mult.

Oprește-te pentru o clipă și fă o listă de 10 lucruri pentru care ești recunoscător azi.

Alege inteligent:

18. Învață să gătești

Mâncarea pe care o faci tu acasă, orice ai alege să-ți pregătești, este de cel puțin 2 ori mai sănătoasă decât orice găsești la restaurant.

Până la urmă nu este atât de greu să gătești și poți începe să mai faci niște încercări din când în când.

19. Alege fructe și legume de sezon

Fructele și legumele de sezon sunt cele mai curate și accesibile pe piață. Asta înseamnă că vor fi mai bogate în nutrienți și mai econome.

Cea mai bună afacere pe care o poți face.

Un alt lucru pe care îl poți face este să cumperi cantitate mai mare la un preț mai avantajos și în caz că nu le poți consuma în timp util să le pui la congelator pentru iarnă.

20. Alege surse sigure ale alimentelor pe care le mănânci

Dacă mai mănânci proteine de origine animală, îndreaptă-te spre varianta BIO sau fă-ți o cunoștință de la țară care te poate aproviziona cu produse de calitate.

21. Folosește un jurnal alimentar și planifică inteligent

Odată ce începi să treci pe hârtie ce ai de gând să faci, când te poți organiza să-ți faci cumpărăturile, când gătești, ce alegi atunci când nu ai timp să gătești, realizezi de fapt cum se împarte timpul tău și ce poți face tu, ce poți să delegi și ce cumperi de’a gata.

Folosește o agendă inițial ca pe un jurnal, să vezi unde se duce timpul tău și cum îl poți gestiona mai bine și ulteior ca să-ți planifici timpul inteligent.

Faptul că ai totul programat îți oferă o stare de confort și echilibru, alungă stresul și evită situațiile de urgență în care trebuie să idei decizii rapide și negândite.


Nu sunt adepta schimbărilor radicale. Cred în progres și în puterea lucrurilor mici, făcute zilnic sau săptămânal.

Este suficient să-ți scrii aceste lucruri pe o foaie pe care să o pui undeva la vedere, iar în fiecare zi să bifezi cel puțin 2-3 obiective pe care le-ai făcut în ziua respectivă pentru tine și pentru corpul tău.

Din când în când oprește-te și observă cât ai progresat. Este foarte important să fii conștient și sincer cu locul în care te aflii și să te premiezi pentru progres.

O vei da în bară?

Sigur că da.

Ce drum e acela fără abatere? Cu siguranță vor exista și momente în care nu vei face alegerile cele mai potrivite, iar important în acea clipă este să te aduci cu blândețe și fermitate pe calea cea bună. Privește partea plină a paharului și în același timp nu-ți îngădui să te agăți de această ocazie ca să greșești mai mult.

Nu în ultimul rând, distrează-te. 🙂

Găsește acele moduri prin care să te poți bucura de drum fără să simți că te chinui. Așa cum copii învață din joacă și noi ca adulți tot așa învățăm cel mai bine.

Dacă ai citit până aici și ajuns în acest punct, te rog să-mi faci un favor. Vreau să știu care este povestea ta:

Care este motivul pentru care îți dorești să fii mai sănătos? Care crezi că este marele beneficiu al unei alimentații sănătoase?

Răspunde-mi la aceste întrebări printr-un email la adresa ancuta@ichoosevegi.ro sau abonează-te în formularul de mai jos și răspunde-mi direct la emailul de bun venit pe care îl vei primi după ce confirmi abonarea. 

Voi citi fiecare răspuns personal.

Cu drag,

Ancuța

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V_icon_small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top