Cum Să Nu Te Întorci Cu 5 Kilograme în Plus Din Vacanță

Cum să Nu Te Întorci cu 5 Kilograme în Plus din Vacanță

Într-un sondaj al celor mai așteptate momente din an, în top se află concediul de odihnă.

Știi deja acel moment.

Îl aștepți și tu cu nerăbdare în fiecare an.

Este unul din acele momente pentru care dai tot ce poți la locul de muncă, pentru care economisești în fiecare an și pentru care ai început să faci sport și să mănânci mai sănătos.

Te regăsești?

Tot statistic vorbind, în urma concediului de odihnă, mai multe persoane se întorc mai obosite și lipsite de viață și cu câteva kilograme în plus decât atunci când au plecat în concediu.

Nu ți se pare paradoxal?

Este un paradox pe care aproape că ne-am obișnuit să ni-l însușim, dar dacă ne gândim un pic, nu are sens.

Mergem în concediu să ne relaxăm, să ne simțim bine și să ne încărcăm bateriile. Vrem să ne întoarcem fresh și energizați.

Chiar dacă suntem în concediu și tindem să lăsăm un pic garda jos, asta nu înseamnă că trebuie să uităm de alegerile sănătoase pentru corpul nostru.

În același timp, concediul este pentru relaxare și ultima ta grijă ar trebui să fie dieta.

De aceea vreau să-ți ofer o serie de 6 lucruri pe care le poți face în concediu astfel încât să îți păstrezi energia și tonusul de invidiat și să nu te întorci cu câteva kilograme în plus.

Hidratează-te

Hidratarea se pare că este aspectul de care uită majoritatea oamenilor, atât în concediu cât și în zilele obișnuite.

Mai ales vara, hidratarea este esențială și îți ține energia și tonusul la nivelurile cele mai de sus.

Recomandare: Consumă apă atât la prima oră a dimineții, înainte să mergi la somn dar și pe parcursul zilei. Păstrează nivelul de hidratare constant și caută să bei în jurul a 3 L de apă pe zi.

Ieși la o ușoară plimbare după masa de prânz 

Tendința comună din vacanță este să mergem pe zicala: Fie puiul cât de mic, după masă doarme un pic. ???

La orizontală, digestia este cu mult încetinită și sunt cele mai mari sanse ca mâncarea din stomac să fermenteze. În plus, după un somn cu burta plină te vei trezi obosit și cu nivelul de energie jos.

Pe lângă acest lucru, activitatea fizică redusă crește șansele de îngrășare.

Recomandare: După masa de prânz, atunci când corpul are tendința să se moleșească, alege să ieși la o mică plimbare în natură, oriunde te-ai afla. Asta te va ajuta să digeri mai bine și să ai un tonus mai bun în ziua respectivă.

Lasă timp corpului să digere ce ai mâncat la prânz, măcar o oră, și apoi poți reveni la un somn scurt și relaxant de după-amiază.

Alege fructele

Vacanța este momentul cel mai bun să mâncăm tot felul de prostioare și ronțănele, mai mult din inerție, decât de foame.

Nu spune nimeni să nu mănânci prăjiturica preferată sau un fel sofisticat de mâncare, dar pentru momentele dintre mese când parcă ai ronțăi ceva, alege un fruct în detrimentul altor variante.

Recomandare: Alege fructele în special în prima parte a zilei când ai stomacul gol. Îți vor da un plus de energie și vitalitate, sau în orice moment al zilei pe post de fast food.

Alege simplitatea

Știu, știu că bufeturile de la all inclusive sunt ticsite cu mâncare și toate par să-ți facă cu ochiul.

Dar mai știu că organismul tău iubește simplitatea și se va simți de cel puțin 10 ori mai bine dacă nu le vei alege pe toate la aceeași masă.

E greu să alegi dintre toate preparatele, dar dacă ar fi unul sau 2 la care să te oprești, care ar fi acelea?

În plus, și mâine este o zi în care poți testa un preparat nou.

Recomandare: Dacă ai posibilitatea, deschide masa cu o salată care se digeră mai ușor și îți va porni digestia. Apoi poți veni cu felul principal, al cărui regulă de bun simț este doar să nu combini 10 feluri de mâncare. Mănâncă atât cât simți că e necesar să ajungi la saturație, dar alege să nu faci un ghiveci.

Vei vedea că și stomacul va fi mult mai liniștit la final.

Cina pentru răsfățul papilelor gustative

Cina este pacostea care ne ajută să ne întoarcem cu câteva kilograme în plus din vacanță.

Necesarul nostru de energie înainte de somn este minim, iar faptul că după cină tragem pe dreapta, contribuie la depunerea glucozei rapide, sub formă de grăsime depozitată.

Recomandare: Abordarea elegantă și cu iz de vacanță pe care o poți avea în concediu este să alegi pentru cină preparate bune, gustase, de tipul gourmet. Atât cât să savurezi, să-ți placă, să te bucuri de moment, dar să nu-ți ticsești stomacul cu de toate.

Fă mișcare constant

Fie că ești adeptul vacanțelor liniștite în care să stai, să te relaxezi, să citești, să privești peisajul și să gândești la nemurirea sufletului, fie că îți plac vacanțele mai active, pline de activități și adrenalină, nu uita că omul este o ființă construită să se miște constant.

Recomandare: Dacă îți pace natura alege să mergi în drumeții sau excursii lejere de câteva ore sau de o zi, iar dacă îți place la mare alege să intri și în apă și să înoți câteva minute bune. Orice vacanță alegi, posibilitățile să te miști constant pe parcursul unei zile sunt variate.

Mișcarea îți va păstra tonusul și îți va întreține condiția fizică.

Vacanța este despre relaxare și încărcarea bateriilor și bine ar fi să nu se transforme în timp de pus corpul la dospit.

E vorba doar de mici alegeri conștiente, pe care le poți face fără mari eforturi, dar care te vor păstra pe direcția sănătății, stării de bine și te va ajuta să îți menții suplețea corpului.

Sunt sigură că vor exista și excepții de la ce ți-ai propus, de care e recomandat să te bucuri din toată inima.

Poate cel mai important lucru din vacanță este să îmbrățișăm toate alegerile pe care le facem și să nu regretăm niciun moment. Sufletul are și el drepturile lui. 

O vacanță cu adevărat reușită este cea în care ai reușit să ajungi la un echilibru și te-ai simțit bine, atât fizic cât și emoțional.

Cu drag,

Ancuța

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V_icon_small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit