skip to Main Content
Adaugă În Loc Să Elimini​

Adaugă În Loc să Elimini​

Știi deja că îmi plac poveștile și mai știi că cele preferate sunt cele prin care chiar eu am trecut.

Nimic nu se compară cu lecțiile pe care le înveți pe pielea ta. Nu-s plăcute, dar sunt necesare evoluției.

Experiența despre care urmează să-ți vorbesc se întâmpla cu 2 ani de zile în urmă.

Eram pe val cum, s-ar zice.

Reușisem să îmbunătățesc mare parte din obiceiurile mele alimentare.

Renunțasem deja la carne, la lactate, ouă, zahăr și tot felul de produse procesate și eram foarte încântată de cum mă simt.

Iar în acel moment am dat peste o carte foarte faină care se numește: “Dieta fără guten” și este scrisă de William Davis.

Pe scurt, în această carte se povestește cât în lună și în stele despre o componentă care se găsește în special în grâu, dar și în alte cereale precum: orz, secară, ovăz și anume glutenul.

Așa am descoperit cu surprindere ce este cu acest gluten și de ce este recomandat să nu-l avem prea des în alimentația noastră.

Mai trecusem deja prin alte conștientizări înainte de moment, așa că mi-am propus să renunț și la gluten.

Zis și făcut.

Am făcut tot posibilul să elimin din jurul meu sursele de gluten, ocazie cu care mi-am dat seama că sunt mai multe decât credeam.

Totul a descurs bine…

…2 zile.

A treia zi m-a apucat o poftă nebună de pâine, căreia am avut neinspirata idee să-i vin în întâmpinare cu un refuz categoric.

Citisem în carte că glutenul crează dependență, dar până în acel moment nu am vrut să cred una ca asta.

A fost pentru prima dată de când mi-am schimbat stilul alimentar când am simțit că îmi impun ceva, contra instinctului meu natural.

La început am fost șocată să descopăr că-mi doresc atât de mult să mănânc pâine, apoi am trecut în faza de negare și am continuat să mă amăgesc, că așa e cel mai bine pentru mine și că e sănătos.

Am continuat să cred că la un moment dat o să-mi treacă.

M-am ridicat de fiecare dată când am scăpat la un covrigel, o chiflă sau un colț de pâine și mi-am impus un țel care era prea mult pentru mine în acel moment: Să nu mai mănânc deloc produse care conțin gluten.

Reușisem să fiu atât de critică cu mine, încât în loc să mă bucur de reușitele pe care le aveam, mă frustram de picul care nu-mi ieșea.

Ceea ce a pus cu adevărat capac încrâncenării mele în “lupta“ cu glutenul a fost o perioadă de 56 de zile fără gluten, care s-a sfârșit cu o escapadă în toată regula: vreo 3 zile am mâncat pâine, chifle și covrigi, încât să recuperez toate cele 56 de zile în care nu mâncasem.

Atunci am avut un moment de discuție cu mine însămi în care m-am întrebat:

“De ce fac toate astea?“

“De ce simt că în loc să-mi fie mai ușor îmi este din ce în ce mai greu?“

“De ce simt că mă chinui?“

Adunasem o serie de stări pe care nu le-am mai simțit niciodată în viața mea.

Acest lucru s-a întâmplat pentru că mă autosabotam.

Eram ca un copil care așteptă prima ocazie ca să încalce regulile care i se impun…

Ți s-a întâmplat și ție?

Tu când te-ai sabotat ultima dată?

Atunci a fost momentul în care mi-am dat seama că, dacă voi continua în același ritm, îmi voi face rău.

Acela a fost momentul în care m-am ridicat, m-am scuturat și am realizat că doar cu blândețe voi reuși să fac și această schimbare în alimentația mea.

Atunci am fost clipa în care mi-am dat seama că, dacă aș fi procedat la fel cu toate schimbările din viața mea, nu m-aș fi ales decât cu frustrare și aș fi fost dezamăgită după fiecare încercare…

…până la un moment dat când, m-aș fi resemnat și aș fi spus că n-o să-mi iasă niciodată, deci nu mai are rost oricum să încerc.

Iată care sunt cele mai importante lecții pe care le-am învățat din această experiență.

Dacă te regăsești în aceeași situație s-ar putea să-ți fie de folos:

1. Măsoară capacitatea de schimbare pe care o ai în fiecare moment

În funcție de motivația care stă în spatele unei decizii, sunt momente când ești capabil să muți și munții din loc. 

Vorbim aici de situații critice, de viață și de moarte.

În alte momente nu ești dispus să investești decât 5 minute pe zi, sau în alte momente nici nu-ți vine să depui un efort să schimbi ceva. Poate pentru că nu doare suficient de mult, sau poate pentru că nu-ți dorești suficient de mult un lucru, chiar dacă ți-ar face plăcere să îl ai.

Hotărăște-te cât de mult îți dorești acel lucru, dacă într-adevăr ți-l dorești și cât ești dispus să investești ca să-l obții.

2. Adaugă în loc să elimini

Să presupunem că scopul tău este să mănânci mai sănătos.

Dacă nu ești pregătit psihic să accepți această schimbare, îți va fi destul de dificil să renunți peste noapte la orice aliment nesănătos.

Să nu mai spunem că există șanse mari să nu știi cu ce le poți înlocui.

Strategia care pe mine m-a ajutat este să începi să adaugi mai multe fructe și legume, nuci și semințe, să alegi mâncarea gătită în casă în detrimentul celei din comerț, puternic procesată.

Întreabă-te în fiecare zi: Cum pot adăuga mai multă mâncare sănătoasă în alimentația mea?

Atunci când ești concentrat pe lucrurile pozitive din viața ta și ai o atitudine deschisă, schimbarea se petrece mai ușor și mai relaxat.

3. Bucură-te de mici victorii

Î: Cum poți mânca un elefant? (Metaforic vorbind)

R: Îl tai în bucăți mici.

Ador acest răspuns, pentru că spune totul în câteva cuvinte.

Nu este ușor să faci schimbări majore. 

Corpul va avea mereu tendința să bată în retragere datorită instinctului de supraviețuire.

Chiar dacă la nivel conștient nu realizezi, corpul abia așteaptă ca tu să nu reușești să-l schimbi.

Da, corpul tău își dorește să nu reușești pentru că îi place confortul de acum.

Modul prin care poți să-l determini să guste un pic din reușită și să-și dorească mai mult este să îl ajuți prin mici victorii.

Chiar dacă ținta ta este una măreață și poate te sperie gândul la început, poți clădi reușita cu pași mici, pe care îi poți face în fiecare zi.

Îmi place mereu să zic că urmărim progresul, nu perfecțiunea.

“Perfect“ este un cuvânt greu, căruia îi acordăm multă însemnătate dar care pune și multă presiune pe umerii tăi.

“Progres“ este un cuvânt pozitiv care transmite idea de îmbunătățire constantă și îți permite să greșești, cu condiția să înveți ceva din asta. Să fii mai bun decât ieri.

4. Nu mai amâna

“De mâine o să mănânc mai sănătos“

“De luni nu voi mai mânca atât de mult “

“Asta e ultima dată când..“

…îți sună cunoscut?

Imaginează-ți pentru o clipă că nu există timp trecut sau viitor.

Știu, este dificil, dar nu imposibil.

Nu există timp viitor. Există doar prezent.

E dificil să pui pauză înaintea unei alegeri subconștiente și să ai un dialog rațional cu tine. Alegerea a fost deja făcută dinainte să conștientizezi asta.

În schimbi, ce poți face este să alegi să-ți creezi noi obiceiuri prin alegeri zilnice, care în scurt timp se vor transforma în alegeri subconștiente, firești.


Am primit foarte multe mesaje de la cei din comunitate. Dacă mi-ai trimis și tu unul, îți mulțumesc pentru asta. Țin cont de fiecare răspuns în parte.

Știu că una dintre cele mai comune provocări este faptul că nu poți să renunți la mâncărurile tale preferate. 🙂

Tocmai de aceea, m-am gândit ce pot face pentru cei ca și tine, care nu sunt dispuși să renunțe la mâncărurile preferate, dar care își doresc să-și îmbunătățească sănătatea, energia și starea de bine și să se bucure în continuare de gustul delicios al preparatelor.

Este vorba despre un Plan Alimentar în care să introduci o masă raw (crudă, neprocesată termic) pe zi. 

Nu renunți la nimic, doar adaugi! 😉

Am pregătit pentru tine 21 de rețete alese pe sprânceană, care se fac în mai puțin de 30 de minute. Toate vin însoțite de indicații precise de păreparare, trucuri utile și un o sugestie de organizare cu un plan complet pentru 21 de zile, dacă vrei să abordezi acest Plan Alimentar în fiecare zi și să fii consistent în a implementa această schimbare în viața ta.

Dacă vrei să aflii mai multe detalii despre acest plan care va fi disponibil începând cu 4 iulie, apasă pe linkul de mai jos.

Află Mai Multe Detalii Despre Planul Alimentar O Masă Raw pe Zi

Cu drag,

Ancuța

Back To Top