skip to Main Content
Ai Avut Experiențe Neplăcute Cu Sucuri? Iată Formula Pentru Sucuri Delicioase​

Ai Avut Experiențe Neplăcute cu Sucuri? Iată Formula Pentru Sucuri Delicioase​

O felie de pizza sau un pahar de suc proaspăt stors de fructe și legume?

Nici nu e necesar să stai pe gânduri foarte mult, că mintea deja știe răspunsul. Nu vreau să te conving că sucul de legume și fructe este mai gustos decât pizza. Cu toții știm adevărul – că nu e.

O felie de pizza este de departe mai gustoasă decât un pahar cu sus de legume și fructe.

Nu te simți vinovat dacă mintea țipă “pizza” în secunda asta.

Atenție la nuanța răspunsului meu: Am zis mai gustoasă, nu mai bună. Îți explic diferența un pic mai încolo. Stai cu mine.

Sunteam oameni și fie că acceptăm sau nu, suntem strâns legați emoțional de mâncare.

E suficient să-ți spun anumite preparate sau gusturi că mintea deja le asociază cu momente din viață care te leagă emoțional de acestea.

De exemplu, dacă îmi spui: griș cu lapte, instant mi se înseninează fața și gândul îmi zboară departe, la copilărie.

Am adorat grișul cu lapte toată copilăria mea și încă sunt legată emoțional de acea amintire. Iar în secunda aceasta mă gândesc serios să reinventez grijul cu lapte în varianta vegană.

E o vorbă celebră pe care nu știu cine a zis-o pentru prima dată, dar a zis-o bine: Gusturile nu se discută!

Gusturile sunt relative tocmai pentru că suntem oameni diferiți cu experiențe și trigere diferite. În același timp, fie că recunoaștem sau nu, în anumite situații suntem conduși de ceea ce ne dictează poftele alimentare, chiar dacă știm că acestea nu ne fac bine.

Probabil ți s-a întâmplat și ție să spui: “Știu că pizza asta nu-mi face bine, dar mi-e poftă și nu mă pot abține!” Este o situație normală prin mare majoritatea trecem. Da, suntem atașați de gustul bun.

E foarte ușor să pici în frustrare atunci când negi evidentul.

Chiar dacă suntem atașați de gustul bun, suntem conștienți că anumite alimente ne fac mai mult rău decât bine.

Este mai mult decât evident că acea pizza este gustoasă și la fel de evident că nu este chiar sănătoasă pentru organism.

Dacă ții la sănătatea ta sau simți că începe să se șubrezească, o să vrei, evident, să schimbi ceva. Îți dorești ca peste noapte să nu-ți mai placă pizza și să îmbrățișezi legumele, salatele și sucurile stoarse.

Dar ca să vezi, chiar dacă totul pare simplu, nu este tocmai ușor. Pentru că sucul de legume și fructe nu are și n-o să aibă niciodată gust de pizza.

Pizza cu treaba ei și sucul cu treaba lui.

Dacă îți dorești schimbări în bine trebuie să înțelegi că tranziția sănătoasă și sigură se întâmplă treptat.

Nu va fi cu extaz și strigăte de bucurie la început, dar cu timpul și cu pașii potriviți se va transforma în satisfacție și stare de bine.

Starea de bine și energia unui alimentații sănătoase nu se compară cu nimic altceva.

Alege să adaugi treptat mai multe legume și fructe în alimentația ta înainte să scoți din alimentele nepotrivite. Este cea mai bună strategie. Așa poți să-ți mai permiți și o pizza din când în când, dar să ai și parte de alimente sănătoase.

Adaugă și îmbunătățește atât cât poți în fiecare zi, iar într-o zi vei avea revelația că nu ai mai mâncat pizza de luna trecută și nici nu-i duci dorul. 🙂

Mănâncă întotdeauna cu plăcere și bucurie

Chiar dacă sucul de legume și fructe nu este pizza sau alt preparat care să-ți exalteze papilele gustative, vei descoperi că poate fi foarte gustos dacă știi să-l combini corespunzător.

Fiecare preparat are farmecul lui și tot secretul stă în a învăța cum să le combini astfel încât să-ți placă și să-ți aducă bucurie.

Regula mea numărul 1: Nu mânca niciodată ceva care nu-ți place la gust.

Nu te forța să mănânci ceva sănătos dacă are un gust rău pentru că te vei frustra și vei asocia gustul rău cu alimentația sănătoasă. Alimentația sănătoasă nu înseamnă să-ți privezi papilele gustative de bucuria gustului bun.

Am experimentat în jur de 100 de sucuri din legume și fructe stoarse în ultima perioadă, de când am trecut prin experiența Detox-ului și concluzia la care am ajuns este că nu poți rata niciodată un suc dacă îi înțelegi secretul și respecți cantitățile și proporțiile corespunzătoare astfel încât să fie echilibrat.

Pentru ca un suc de legume și fructe să fie gustos, trebuie să respecți o regulă foarte simplă de procentaje:

  • 40% fructe
  • 30% legume
  • 30% frunze verzi 

În categoria fructe intră de cele mai multe ori fructele zemoase și dulci. Ele îmblânzesc și îmbunătățesc sucul foarte mult.

În categoria legume intră orice de la sfeclă, morcov, țelină, gulie, păstârnac, broccoli și până la ardei, cartof dulce sau castravete și lista poate continua.

În categoria frunze verzi intră spanacul, salata, valeriana, ștevia, năsturelul, măcrișul, menta, busuiocul, până la frunze de gulie, ridiche sau morcov.

Tot despre gust bun și atașamentul emoțional față de mâncare este și programul de Detox cu sucuri și smoothie-uri pe care tocmai l-am lansat pe 24 Martie

Este o adevărată provocare să accepți pentru câteva zile să consumi doar sucuri și smoothie-uri și să descoperi câte beneficii poți avea.

Am ținut foarte mult să găsesc cele mai potrivite și gustoase combinații astfel încât să treci printr-o experiență plăcută atunci când te hotărăști să accepți provocarea.

Știu că în topul temerilor este să nu-ți placă sucul de legume. 

Probabil acest lucru se datorează și unei experiențe neplăcute.

Uită de gustul neplăcut și învață să te bucuri de sucuri delicioase, echilibrate, sănătoase și pline de nutrienți. Du-ți energia la un alt nivel și scapă de toxinele acumulate de-a lungul vremii.

În perioada 24 – 30 Martie, te bucuri de prețuri introductive pentru toate pachetele programului Detox, cu ocazia lansării.

 

Citește mai multe despre programul Detox și înscrie-te aici

 

Back To Top