skip to Main Content
Alternative Sănătoase On The Go – Partea II

Alternative Sănătoase On The Go – Partea II

Articolul trecut am vorbit în detaliu despre cum faci să nu mai sari peste micul dejun și de ce e important să îți începi ziua cu el. Iar dacă ești pe fugă și nu ai foarte mult timp la dispoziție, cum faci ca să îi oferi corpului nutrienții și combustibilul de care are nevoie ca să te menții energic și plin de creativitate până la prânz.

Micul dejun rămâne cea mai importantă masă din zi, dar și cea mai controversată, pentru că poate fi înțeleasă greșit. Nu degeaba spune vorba aceea: Așa cum îți începi ziua, în același stil o vei continua.

Micul dejun nu este despre cantitate ci despre calitate, dar pentru că am vorbit deja în detaliu despre el în articolul trecut, te invit să-l citești aici .

De cele mai multe ori, chiar dacă știi deja aceste informații, lipsa timpului sau obiceiurile vechi sunt mai puternice. De aceea m-am gândit să te ajut cu câteva idei pentru micul dejun, pe care le poți implementa începând din acest moment și treptat să adopți obiceiuri mai sănătoase în viața ta.

Le găsești tot în articolul de acolo. Testeză-le și scrie-mi despre cum funcționează la tine. Ador să-ți citesc mesajele și să-ți ofer soluții concrete pentru problemele pe care le întâmpini.  

Prânzul este masa cea mai sacrificată din zi

Astăzi o să atacăm cu determinare prânzul. Cumva, este masa cea mai sacrificată: pentru unii mai mereu inexistentă, pentru alții motiv să se oprească în primul fast food, sau motiv de stres și îngrijorare în plus.

Dacă te-ai săturat să sari peste prânz sau să te mulțumești cu mâncare mediocră, extrem de procesată și nesănătoasă, acest articol este pentru tine.

Este pentru tine, cel ocupat și mai mereu pe drumuri, este pentru tine cel care nu are prea mult timp de petrecut în bucătărie, dar care este dispus să facă un minim de efort pentru a schimba situația în care se află.

Dacă te-ai săturat de același prânz, cu episoadele de oboseală de după, vreau să-ți arăt că se poate și altfel.

Înainte de soluții și exemple concrete, vreau să aduc în prim-plan faptul că este important și cum combinăm mâncărurile și alimentele, astfel încât să asimilăm corespunzător nutrienții și să evităm episoadele de moleșeală de după masă.

Despre combinații alimentare, ce și cum să mâncăm la masa de prânz, astfel încât să fim în formă și productivi și să nu adormim cu capul pe birou, am vorbit în articolul de aici .

Toate ca toate dar cum facem când alternativele pe care le avem la îndemână nu ne prea ajută?

Iată soluțiile mele pentru un prânz on the go: sănătos, delicios, nutritiv și rapid de preparat:

Salată la borcan

img_1567

Poză din programul O Masă Raw Pe Zi

Este o mare nebunie acum cu salatele la borcan. Dacă nu ai aflat încă, mă refer aici la o metodă foarte ingenioasă, ce nu-mi aparține dar pe care am adoptat-o cu mare drag și care îți permite să iei o salată on the go și să te poți bucura de ea în orice moment.

Salata la borcan se numește așa datorită modului său ingenios de aranjare al alimentelor pe straturi, ce permite tuturor ingredientelor să rămână fresh până în momentul în care vor fi consumate.   

La baza borcanului se pune sosul sau dressingul, care este și secretul unei salate reușite și extrem de gustoase. El este adaugat primul în borcan pentru a nu interactiona cu ingredientele sensibile, cum este salata, care îți dorești să rămână proaspătă și crocantă până în momentul în care o mănânci.   

Următorul strat este constituit de ingredientele dure și mai greu perisabile, cum sunt boabele: de porumb, mazăre, fasole, năut, linte etc.

Următoarele ingrediente sunt nucile și semințele, urmate de legume, fructe și în final se pun frunzele verzi.  

Toată ideea acestui aranjament este ca partea lichidă să nu interacționeze cu ingredientele ușor perisabile cum sunt frunzele și să se amestece abia în momentul în care răsturnăm borcanul.

Partea care mie îmi place cel mai mult la aceste salate este că te poți juca în fel și chip cu ingredientele și dressingurile, astfel încât să nu te plictisești niciodată. Poți face salate complexe: atât calde cât și reci, cu mai multe sau mai puține ingrediente. Limita este imaginația ta. De aceea, chiar dacă i se spune salată, eu îndrăznesc să spun că este mai mult de atât, pentru că poate fi extrem de consistentă și sățioasă.

Iată câteva idei și combinații de salate:

  1. Salată asiatică

  • Pentru dressing:
    – o lingură de unt de arahide
    – o lingură sos de soia
    – jumătate de lingură sos tomat
    – opțional: un praf de chili
  • Pentru salată:
    – dressing
    – fasole
    – arahide
    – varză roșie tocată mărunt
    – ardei roșu tocat mărunt
    – broccoli tăiat mărunt
    – castravete felii
    – ceapă verde (opțional)
    – salată verde
  1. Salată mexicană

  • Pentru dressing:
    – 3 linguri sos de roșii
    – jumătate de linguriță chili
    – un sfert de linguriță de cimbru
  • Pentru salată:
    – dressingul
    – porumb
    – quinoa fiartă
    – fasole roșie sau neagră
    – ardei verde tăiat mărunt
    – roșii tăiate mărunt
    – avocado tăiat cuburi
    – spanac crud
  1. Salată grecească

  • Pentru dressing:
    – 3 linguri humus
    – 1 lingură de oțet balsamic
  • Pentru salată:
    – dressingul
    – năut fiert
    – castravete tăiat mărunt
    – ceapă roșie
    – roșii
    – măsline
    – pătrunjel
    – spanac crud

Pateurile și tartinabilele

img_5182x

 

Pentru mine, pate-urile și tartinabilele sunt o variantă foarte rapidă de luat la pachet. Fie că vorbim de o caserolă sau un alt recipient: salata de vinete, pasta de fasole , humusul făcut în fel și chip , zacusca , pate-ul vegetal sau orice altceva ce merge tartinat, pot fi luate foarte ușor la pachet.

Eu prefer să le mănânc fie cu bastonașe de legume din: ardei, castraveți, dovlecei, morcovi, gulie, fie cu crochete sau felii de pâine integrală.

Tartele și chiftelele

quiche

Dacă la primele 2 sugestii te-ai fi așteptat, la acestea din urmă sper că te-am surprins un pic.

Argumentele mele sunt extrem de simple: ce poți lua cu ușurință la pachet, fără să îți faci griji că se va răsturna sau va curge, ce poate fi mâncat atât rece cât și cald, fără să ai nevoie de prea multă pregătire?

În plus, sunt consistente și sățioase și sunt bogate atât în carbohidrați conplecsi: năut, fasole, quinoa, linte, mazăre, porumb, dar au și un conținut mare de legume.

Una din tartele mele preferate se găsește aici.

Chifteluțele mele vegetale preferate sunt acestea  și acestea

Acestea sunt sugestiile mele pentru prânzul on the go. Desigur că exemplele pot fi nenumărate și chiar îmi doresc să te joci și să descoperi care sunt variantele care ție ți se potrivesc cel mai bine.  

Cere soluții și mintea ți le va oferi. Testează și vei descoperi ce funcționează și ce nu funcționează pentru tine.

În articolul următor abordăm gustările și micile momente când îți este poftă de ceva dulce. Abia aștept să dezbatem acest capitol.

Cu drag,
Ancuța.    

 

 

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V icon small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top