skip to Main Content
Alternative Sănătoase On The Go – Partea IV

Alternative Sănătoase On The Go – Partea IV

Chiar dacă ești genul care nu reușește să se organizeze în general, cunosc un moment în care brusc cu toții devenim mai organizați și mai atenți la detalii – plecarea în concediu.  

Printre haine de tot felul, încălțări, produse de îngrijire personală, biletele de avion, hărți, aplicații și orice accesoriu care crezi că-ți va fi util în vacanță, ultimul lucru de care vrei să ai grijă este alimentația.

Lipsa de alternative sau relaxarea cu care abordezi concediul, te pot tenta astfel încât să nu iei cele mai bune decizii pentru tine. Am scris aici un articol despre alegerile culinare pe care le poți face în timpul vacanței astfel încât să fii și cu burtica fericită și cu silueta pe care ți-o dorești.

Și totuși, să presupunem că dorința ta este să mănânci sănătos chiar și în concediu și nu ți se pare că te împiedică să te bucuri de timp liber și relaxare, din contră.

Iată ce poți face ca să te relaxezi în privința mâncării și să fii întotdeauna pregătit în vacanțe și călătorii:

  1. Alege meniul vegetal

În cazul în care călătorești cu avionul pe distanțe mai mari, asigură-te că vei comanda meniul vegetal. Avioanele de linie îți oferă această posibilitate.

Nu putem avea mari pretenții de la mâncarea din avion. În schimb putem evita combinațiile clasice: cartof, orez sau paste cu carne. Pentru o digestie bună cel mai bine este să le mâncăm întotdeauna separat și alături de legume.

La o scurtă căutare pe Google, poți descoperi și care sunt preparatele pe care le pune la dispoziție compania cu care zbori.  

Dacă nu te mulțumește ce găsești, atunci îți rămân la dispoziție celelalte variante de mai jos.

  1. Interesează-te ce poți cumpăra din drumul tău

Vorbim de locuri precum Duty Free, magazine și restaurante pe lângă care treci cu mașina. Depinde cu ce anume te deplasezi. Este întotdeauna de bun augur să știi de unde îți poți cumpăra câte ceva și dacă ai această variantă.  

De la sandwichuri vegetale, la batoane energizante sau fructe, este absolut imposibil să nu găsești ceva de acest fel în locurile publice.

Google îți este prieten bun și de această dată și te va ajuta să-ți faci o imagine mai clară asupra alegerilor.

  1. Ia în calcul să vii cu mâncarea de acasă

Cum spune vorba celebră: Ce-i în mână, nu-i minciună.

Aici ai destul de multe opțiuni de unde poți alege:

  • bastonașe de legume cu hummus,
  • batoane energizante,
  • fructe uscate,
  • fructe proaspete,
  • nuci,
  • salată în caserolă și un dressing savuros langă,
  • un sandwich sănătos
  • chipsuri făcute la cuptor

Am postat în celelalte 3 articole pe același subiect, exemple concrete din preparatele de mai sus și modul în care să le prepari. Le găsești aici: I,II și III

  1. Nu uita de apă

Hidratarea pe timpul călătoriei este poate chiar mai importantă decât alimentarea cu mâncare.

Pentru că în unele avioane apa este inclusă, iar în altele trebuie să o plătești, poți să te gândești să vii pregătit cu o sticlă reutilizabilă pe care o poți umple chiar din incinta aeroportului, după ce treci de partea de securitate. În majoritatea aeroporturilor ar trebui să existe apă potabilă chiar la robinet.

Strecoară de acasă 2 feliuțe de lămâie și câteva frunzulițe de mentă sau busuioc și ți-ai transformat apa în apă enzimatică, cu gust bun și plină de viață.

 

Practica este întotdeauna mult mai dificilă decât teoria.

Am întâlnit persoane care au o alimentație impecabilă atunci când sunt acasă, în mediul lor, dar atunci când ies în societate sau când sunt nevoiți să-și schimbe mediul pentru o perioadă, pierd controlul și alunecă pe panta alegerilor comode.

E simplu să privești din exterior și să spui că ar trebui să-ți faci un plan, să te interesezi, să mergi pregătit, să cauți alternative. Cu siguranță există soluții și multe alte alternative dacă mintea este focusată spre a le găsi.

Dacă îți este mai greu să gestionezi alimentația în momentul în care pleci în concediu sau schimbi mediul și vezi acest impediment ca pe o ocazie să mai guști un pic din vechile obiceiuri, înseamnă că ceva, undeva, nu faci bine în viața ta de zi cu zi.

Înseamnă că te straduiești foarte mult să te abții, să-ți impui limite, să nu-ți permiți, contra dorinței tale de a face anumite alegeri instinctuale.

Ca să mă înțelegi mai bine, o să-ți dau un exemplu personal.

Acum mai bine de un an de zile mi-am dorit mult să renunț la pâine și tot ce înseamnă făină albă. Motivele sunt complexe și nu voi intra în detalii în acest articol.

Mi-am dorit mult să renunț la pâine deși corpul meu nu era pregătit să facă acest pas.

Pentru că nu m-a dus capul să abordez altfel situația, am apelat la voință. Îmi doream mult să reușesc. Extrem de mult, aș spune. Așa că m-am hotărât peste noapte să nu mai mănânc făină albă și m-am abținut la orice îmi făcea cu ochiul.

Am reușit să nu mai mănânc nimic cu făină timp de 54 de zile. Dar după acea zi pur și simplu nu m-a mai dus voința. Era prea mare presiunea pe umerii mei.

Culmea este că era o presiune pe care mi-o pusesem singură pe umeri și parcă abia așteptam să se întâmple ceva și să-mi găsesc o scuză să nu mai reușesc să o duc în spate.

Fix așa se întâmplă cu orice lucru pe care ți-l impui și ține de voință. Există și oameni excepționali care au o voință incredibilă și care merg până în pânzele albe atunci când își doresc ceva. Nu este cazul meu și nu este cazul majorității.

Majoritatea care apelează la voință așteaptă prima ocazie, o zi de naștere, o petrecere, o ieșire cu prietenii, o excursie, orice scuză, ca să scape din propria limitare.

Dacă citești aceste rânduri și te regăsești, dacă vacanța este un context pentru tine să-ți permiți lucruri pe care în mod normal nu ți le permiți, înseamnă că viața ta de zi cu zi este un lung șir de limitări, o închisoare în care nimeni nu și-ar dori să stea.  

Din păcate se confundă foarte des ideea de a-ți schimba viața și stilul alimentar cu limitările și constrângerile.   

Alimentația sănătoasă se întâmplă cu bucurie și sărbătoare. Alimentația sănătoasă este despre a te descoperi pe tine, așa cum te-a lăsat natura, în echilibrul tău perfect și simplu deopotrivă. Alimentația sănătoasă are nevoie de timp și pași naturali pe care corpul îi simte firesc, în fiecare zi, puțin câte puțin.

Ca să-ți dau un exemplu concret, dacă azi te hotărăști să mănânci mai sănătos, nu te ambiționa ca mâine alimentația ta să fie perfectă, la fel ca în cartea pe care ai citit-o de curând și unde un medic renumit scrie cum mănâncă el. Sau așa cum ai citit aici la mine, în articolele pe care le scriu constant.

Așteaptă-te ca mintea și trupul să își dorească să te ducă în zona de confort, cea care le este familiară. Dar cunoscând puterea obișnuinței și a obiceiurile repetate zilnic, continuă să îmbunătățești în fiecare zi, puțin câte puțin, pas cu pas. Vino în alimentație cu multe fructe, smoothie-uri, dressinguri în fel și chip și combinații vesele și gustoase. Vino cu o masă sănătoasă și deja corpul tău este mai câștigat.

Alimentația sănătoasă este un obicei care se învață și se exersează în timp.

Acest obicei pe mine m-a învățat să am o relație de prietenie cu vocea mea interioară și să negociez cu ea constant, astfel încât la final toată lumea să fie fericită și mulțumită.

Caută să fii constant și echilibrat și în viața de zi cu zi, dar și în concedii sau atunci când îți schimbi mediul. Iar când vei ajunge la acel echilibru îl vei simți din toate încheieturile și nu îți va mai fi teamă nici de concedii și nici de petreceri.

Vei găsi soluții salvatoare pentru ceea ce-ți dorești în orice context și pentru orice oportunitate pe care le întâlnești.

Cu drag,
Ancuța.

 

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V icon small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top