skip to Main Content
Crochete

Crochete

Grad de dificultate: Usor

Timp necesar prepararii: 15 min + timpul necesar uscarii (deshidratarii)

Am vorbit intr-o postare anterioara, ca incerc sa reduc cat mai mult din alimentatie paine si produsele de panificatie. Este un proces interesant, de lunga durata, insa am inceput sa ma bucur de calatoria asta din ce in ce mai mult. Astfel incat am inceput sa tot caut variante, retete si inspiratie care sa aduca plusuri in alimentatia mea si sa nu ma mai concentrez pe ce as vrea sa scot. Asa am ajuns la capitolul crochete, care pot fi consumate si pe post de paine, pentru humus, sau alte paste tartinabile sau ca rontanele pe parcursul zilei, eventual la un film. Sunt perfecte, iar combinatiile dulci sau sarate pe care le pot face din aceasta reteta imi dau o libertate si o varietate destul de mare.

Varianta de baza pe care ti-o voi prezenta este sarata, cu diferite arome.

1

Ingredientele necesare retetei sunt:

  • 50 de gr. seminte de susan
  • 50 de gr. seminte de floarea soarelui
  • 50 de gr. seminte de in
  • 75 de gr. pulpa de migdale (ramasa de la prepararea laptelui de migdale. Daca nu ai, poti folosi si faina de migdale sau migdale maruntite)
  • o banana mare
  • o lingura ulei de cocos
  • o lingurita sare roz
  • pentru arome si decor: busuioc uscat, oregano uscat, praf de usturoi, seminte de dovleac, seminte de susan, de in (sau alte combinatii preferate)
  • aparatura: procesor de alimente, deshidrator sau cuptor care poate avea temperaturi joase, calorifer, soare (daca vorbim de verile calduroase).

Mod de preparare:

  1. Ca de fiecare data atunci cand folosim seminte sau nuci, exista o etapa premergatoare in care punem semintele la hidratat. Pentru semintele de in, susan si floarea soarelui este ok un timp de hidratare de 3-4 ore.
  2. Tot ce trebuie sa facem este sa preparam o coca. Pentru aceasta vom pune in procesorul de alimente: semintele scurse de apa, pulpa de migdale, banana, uleiul de cocos (sau untul… este ok si in stare solida) si sarea. Daca ni se pare ca aceasta coca este usor prea moale (desi este in regula sa fie usor umeda si in acelasi timp legata), putem completa cu o lingura de faina de migdale sau hrisca, orez (o faina fara gluten).
  3. Compozitia astfel obtinuta sa intinde pe 2 tavi ale deshidratorului, sau daca nu ai asa ceva, tavi normale de cuptor, intr-un strat de 3-4 mm.
  4. Inainte de a fi bagate in cuptor (la temperatura minima, maxim 40 de grade) sau la deshidrator, pentru aproximativ 6 ore (depinde foarte mult de sursa de deshidratare, uscare), cu ajutorul unui cutit umezit, se traseaza patratelele care vor delimita crochetele si se adauga peste, in functie de preferinta: oregano, seminte sau alte condimente.
  5. Dupa ce s-au deshidratat si ajung cat de crocante ne dorim, sunt pregatite pentru a fi servite ca atare, sau ca si suport pentru diverse sosuri si pateuri.

3Astfel uscate, crochetele rezista destul de mult. Eu le-am consumat si dupa 4-5 zile si vreau sa spun ca mi s-au parut chiar mai delicioase, mai uscate si mai crocante.

Daca incerci reteta, eventual indraznesti si varianta lor mai dulce, sau cu diverse arome, scrie-mi intr-un comentariu experienta ta. Sunt mai mult decat incantata sa-mi impartasesti rezultatele tale.

Spor la crochetarit. Zi senina.

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V_icon_small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top