skip to Main Content
Cum Să Suporți Mai Ușor Canicula și Să Treci Peste Afecțiunile Sale

Cum să Suporți Mai Ușor Canicula și să Treci Peste Afecțiunile Sale

Căldură mare, Mon Cher…

Cam așa s-ar rezuma vara în București, sau în orice alt loc urban, printre blocuri încinse și trafic intens.

Să facem față temperaturilor de peste 30 de grade a ajuns să fie o provocare nu foarte ușoară pentru noi.

Eu fac față cu pepene. Muuuult pepene. 🙂

Totuși, acum ceva timp locuiam la tropice și căldura nu era deloc o problemă pentru noi, din contră. Ce-i drept s-au mai schimbat ceva lucruri de atunci, de exemplu: calitatea alimentelor și subțierea stratului de ozon.

Totuși, frigul și temperaturile scăzute au fost problema la care corpul uman a fost nevoit să se adapteze pe parcursul timpului.

Corpul în natura sa, iubește sezonul cald

Sunt multe aspecte pe care organismul uman le iubește vara: de la soare, la varietatea de fructe și legume și la toată energia bună pe care o propagă.

Dacă citești acest articol și nu te regăsești, din contră, ți se pare că sezonul verii te moleșește, te face mai puțin productiv și parcă te scurgi printre zilele toropitoare (deja îmi imaginez cum arată asta), să știi că nu ești singura excepție de la regulă.

De fapt, nu ești o excepție.

Sezonul cald a ajuns să fie din ce în ce mai greu de suportat de către organism pe parcursul timpului și aproape 50% dintre oameni recunosc că nu îndură foarte ușor sezoanele caniculare.

Motivul pentru care corpul a ajuns să îndure mai greu trecerea de la tropice la o zonă temperată, a fost seria de schimbări pe care le-a suferit odată cu migrarea în zonele temperate și adoptarea unor noi obiceiuri alimentare.

Corpul este întotdeauna oglinda acțiunilor repetate pe care le facem.

Mare parte din obiceiurile pe care le avem nici măcar nu sunt ale noastre. Pe majoritatea le-am împrumutat de la părinți și le-am moștenit fără drept de apel.

Corpul iubește simplitatea, iar noi nu am făcut decât să ne îndepărtăm și mai mult de ea și de natură.

Dar orice acțiune are și un revers. Așa cum am ajuns să nu sportăm căldura, se poate să ajungem să o iubim din nou.

Dacă ți se pare că tocmai am zis mai sus că vara poate deveni mai ușor de suportat, mai plăcută și mai prietenoasă, nu ți se pare. Tocmai asta am spus.

Nu toată lumea resimte impactul vremii asupra organismului în același mod. Da, totul ține de cum ajuți corpul intern, să facă față impactului extern. Întotdeauna pleacă din interior spre exterior și niciodată invers.

Am identificat o serie de 5 probleme de sănătate și reacții ale corpului prin care foarte mulți oameni trec în sezonul verii și cauzele lor principale.

Deshidratarea

Foarte multe persoane acuză stări de moleșeală și leșin, amețeli și palpitații, crampe musculare sau oboseală, în timpul caniculei.

Cel mai adesea, aceste stări sunt strâns legate de faptul că transpirăm excesiv, iar odată cu transmirația pierdem foarte multă apă dar și săruri minerale din organism.

Cauzele transpirației excesive pot fi extrem de complexe. Aproximativ 3% din populație manifestă semnale ale transpirației excesive.

Cauzele pot fi diverse: de la dereglări ale sistemului nevos sau ale glandei tiroide, dar pot fi și efecte ale altor infecții, ale anxietății sau efecte adverse ale unor medicamente.

Cu atât mai mult, acestea vor fi mai pronunțate vara, când temperatura internă a corpului crește considerabil.

Intoxicațiile alimentare 

Intoxicațiile alimentare intervin în cazul consumului de alimente și băuturi infectate cu bacterii, viruși sau paraziți.

Acest tip de afecțiune este frecvent în cazul proteinelor de origine animală nepreparate și nespălate suficient de bine. Acest risc este cu atât mai mare vara cu cât dezvoltarea agenților patogeni crește exponențial odată cu temperaturile ce sar de 30 de grade.

Alergiile și alte probleme ale pielii

Expunerea la soare, umiditatea, folosirea diverselor loțiuni fotoprotectoare care au în compoziție diverse substanțe chimice, imunitatea scăzută și lipsa unei exfolieri constante ale pielii, sunt factori care ajută și susțin micozele, posibilele erupții cutanate, sau încărcarea excesivă a porilor pielii.

Toți acești factori susținuți de o hidratare insuficientă, pot avea efecte nedorite asupra pielii.

Migrenele

Migrenele sunt genul de afecțiune prezentă și pe parcursul anului, dar care devine mai acută în timpul verii și poate cauza un disconfort foarte puternic. Aceste migrene se manifestă prin simptome de: greață, sensibilitate la lumină sunete sau chiar mirosuri.

Prin transpirație, corpul elimină și o serie de minerale și vitamine, printre care și sodiu, ceea ce poate instala o migrenă de toată frumusețea.

Nu sunt de neglijat nici ceilalți factori externi: schimbarea orarului și creșterea bruscă de temperatură care pot crește sensibilitatea corpului.

Insolațiile

Odată ce temperatura corpului trece de 37 de grade, va resimți o formă de epuizare ce poate duce și la o formă mai avasată numită insolație.

Această afecțiune poate fi însoțită de greață, amețeli, convulsii, dureri de cap și chiar pierderea cunoștinței.

Afecțiunea este întețită din interior de lipsa hidratării și consumul insuficient de alimente alcaline cu un conținut mare de apă (fructe și legume) și din exterior de expunerea la soare în timpul prânzului.

Cum limitezi transpirația excesivă, intoxicațiile alimentare, alergiile și migrenele și cum ajuți organsimul să funcționeze mai bine: 

Prima reacție este să te gândești că dacă vei consuma mai puțină apă, vei transpira mai puțin.

Acest lucru nu va face decât să introducă organismul într-o stare permanentă de alertă și să fie din ce în ce mai stresat, datorită lipsei de resurse necesare. Acceptă acest mic compromis al transpirației excesive, în primă instanță. Corpul își va regla funcțiile și primind nutrienții necesari, va învăța să le gestioneze pe toate eficient, în cât mai scurt timp.

  • Primul lucru foarte bun pe care îl poți face este să-ți asiguri cel puțin 2 litri de apă pe zi. Pe vreme caniculară, cantitatea poate ajunge și dublă. 
  • Înlocuiește sarea ta normală cu sare roz, de Himalaya. Sarea roz conține 84 de minerale necesare organismului nostru și este sare alcalinizantă. 
  • Consumă alimente bogate în calciu, magneziu, zinc și alte minerale esențiale, adică fructe și legume, frunze verzi, proaspete și de sezon. Varietare ai la discreție. Le poți consuma fie sub formă de salate, sucuri sau smoothie-uri și le poți alătura preparatelor pe care le consumi deja. 
  • Rubarba este un aliment foarte bun care ajută la tratarea migrenelor, alături de consumul de apă și de alimente alcaline (fructe și legume proaspete).
  • Evită consumul de alimente grase, grele și care au fost preparate în urmă cu mai mult de 24 de ore. 
  • Consumă alimente bogate în antioxidanți: fructe și legume de culoare roșie sau violet. Aceste alimente precum: afinele și toate fructele de pădure, pepenele roșu, roșiile, prunele, au un conținut de antioxidanți foarte mare, ce ajută la prevenirea cancerelor și alergiilor sau bolilor de piele. Pepenele roșu este dealfel și preferatul meu. Asta dacă nu ai aflat deja. 
  • Folosește o loțiune de corp pe bază de ulei de cocos și extract de morcov (atenție pentru că pătează) pentru a-ți menține pielea hidratată, ferită de razele UV. Bonus, vei căpăta un bronz plăcut și uniform. 
  • Evită expunerea la soare între orele 12:00 și 16:00, iar dacă te expui folosește o loțiune de protecție 

Prevenția este mult mai bună decât tratarea 

În cazul în care ai reacționat prea târziu și ai deja probleme greu de gestionat în acest moment, îți recomand consultarea unui specialist care să îți recomande un tratament specializat.

Spor la mâncat pepene și ale fructe minunate de sezon. Eu mi-am luat alături un bol mare și mă bucur din plin de el.

Cu drag,

Ancuța

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V icon small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top