skip to Main Content
Cum Scapi De Pielea Aspră

Cum scapi de pielea aspră

Îți este cunoscut sentimentul acela de mâini aspre și crăpate de nici nu poți suporta să atingi materiale pufoase sau tenul uscat din timpul iernii cu aspect nehidratat și fără strălucire?

Pielea pare să aibă mult de suferit în sezonul rece, iar cremele hidratante parcă nu-și mai fac efectul așa cum ți-ai fi dorit. Unele reușesc să lase un aspect prea uleios iar altele zici că sunt înghițite de piele și tot nu își fac treaba.

Îți vorbesc din propria experiență. Sunt una din persoanele care s-a luptat întotdeauna cu tenul gras cu tendințe acneice. Sunt una din persoanele care nu mai știa ce fond de ten să folosească iarna ca să nu se adune inestetic și care să usuce și mai tare fața.  

Din fericire, există soluții pentru fiecare dintre aceste probleme și vom vorbi în articolul acesta despre ce poți face pentru a avea tenul pe care ți-l dorești.

Vreau să te asigur încă de pe acum că nu dețin soluții minune și nu cred că cineva le deține. Nu cred în ele. În schimb cred în puterea fantastică a organismului de a gestiona cu succes resursele pe care le are astfel încât să ne asigure supraviețuirea. Iar atâta timp cât înveți să-i descifrezi limbajul, vei ști și ce are nevoie pentru a arăta impecabil.

         Dă-i corpului uneltele de care are nevoie și el va lucra pentru tine.  

Pentru o piele superbă, hidratată, elastică, strălucitoare, într-un cuvânt sănătoasă, e necesar să lucrăm pe toate direcțiile. Ceea ce aplicăm pe piele sub formă de: creme, uleiuri, tratamente, cosmetice, mediul în care locuim, reprezintă 20-25% din ceea ce oglinda ne arată.

Nu degeaba se spune că oglinda trădează ceea ce se află în interiorul corpului și cât de sănătos ești.

Se cuvine ca atunci când vorbim despre piele să abordăm următoarele subiecte: alimentația și viciile, apa, mișcarea, cosmeticele și tratamentele externe, stresul.

Alimentația

Dacă ești atât de norocos ca și mine, pielea ta te dă imediat de gol. Dacă mănânci dulciuri procesate, produse de patiserie bogate în grăsimi trans, lactate, chipsuri și băuturi colorate și acidulate, n-ai nicio șansă să ascunzi eczemele roșii care apar pe față și nici aspectul gras și încărcat al tenului. Pur și simplu nu te poți ascunde.

Pentru cei care manâncă totuși aceste tipuri de pseudo-alimente le-aș numi și au tenul frumos și fin, nu e neapărat un motiv de bucurie.  

Lactatele, zahărul, produsele care conțin gluten (grâul, secara, orz, ovăz), amidonoasele sunt alimente care blochează sistemul nostru natural de detoxifiere și eliminare, care este format din limfa și ganglioni limfatici. Practic limfa, care in mod normal este un lichid lăptos, devine din ce în ce mai densă și nu mai poate drena la fel de ușor toxinele, iar în cele mai grave cazuri le blochează în organism și provoacă dezechilibre.

Pielea este practic al treilea rinichi, iar orice problemă profundă a pielii se traduce in probleme de congestie limfatică și blocarea canalelor de evacuare.

Cu cât mănânci mai curat, adică alimente vii, cât mai alcalinizante, bogate în enzime și fibre, adică legume și fructe proaspete, cu atât vei ajuta mai mult decongestionarea limfatică și drenarea toxinelor din organism.  

Totul, fie că ne place sau nu, se învârte în jurul alimentației curate. Chiar și dacă pielea ta nu este atât de vocală încă, vei vedea cum în timp își va pierde elasticitatea, strălucirea, capacitatea de drenare, în cazul în care nu vei interveni și asupra alimentației.

Pe lângă fructe și legume proaspete, nucile și semințele sănătoase sunt absolut esențiale pentru sănătatea pielii. Semințele bogate în omega 3 și omega 6 ( semințele de cânepă și in ) ajută la reducerea inflamațiilor din corp și la detoxifierea ficatului, un alt organ care este răspunzător de sănătatea pielii.

Viciile    

Le-aș numi mai degrabă plăceri nevinovate. Promit că nu o să mă leg dur de ele. Vreau să privim împreună acest subiect cu degajare și acceptare.

Ciocolata din frigider, cafeluța cu mult lapte și zahăr, patiseria de la colțul străzii, țigările de pe colțul mesei, alcoolul, toate sunt obiceiuri cu care nu ne-am trezit peste noapte. Toate sunt obiceiuri pe care le-am adoptat în timp, repetând o acțiune care ne-a adus plăcere.

Ceea ce caută corpul în obiceiurile nesănătoase este plăcerea.   

Nu mai este cazul să spun că fiecare obicei în parte se bazează pe dependență. Fie că vorbim de zahăr, cofeină sau gluten.

Tocmai de aceea îți este greu să renunți la ele, chiar dacă știi că nu-ți fac bine.

Ce poți să faci pentru sănătatea pielii tale și în numele ei, este să găsești o cale de negociere. Este evident că nu poți renunța peste noapte, dar poți măcar rări obiceiul sau înlocui cu o variantă un pic mai bună.

  • Înlocuiește laptele din cafea cu lapte vegetal. O face mai puțin acidă și mai ușor de digerat.
  • Micșorează cantitatea de cafea pe care o bei. Orice pas contează. Pune mai mult lapte vegetal sau compensează cu ceai sau smoothie.
  • În privința alcoolului poți alege să-l consumi ocazional și poți alege un vin roșu natural în detrimentul oricărui alcool distilat. În plus te mai alegi și cu niște antioxidanți de toată frumusețea.
  • Înlocuiește dulciurile cu varianta vegană sau chiar raw vegană. Dar atenție mare la cantitate. Dulciurile rămân bogate caloric și cu un indice glicemic ridicat.
  • Senzația de ronțăit poate fi înlocuită cu ronțăitul unui măr, morcov, gulie.
  • Ferește-te de patiserii și grăsimi trans (alea de ți se topesc în gură). Fix alea sunt mai periculoase și se depun pe vasele de sânge. Mult mai bună poate fi o prăjitură făcută în casă, din ingrediente pe care le cunoști 100%.    

Apa

Consumul de apă este un factor cheie în stabilirea sănătății pielii tale.

Deshidratarea pe care tu o vezi la exterior este de fapt rezultatul deshidratării întregului corp.

Suntem 75% apă, iar fiecare funcție din corpul nostru are nevoie constantă de apă. Imaginează-ți că fără apă nu poți supraviețui mai mult de 10 zile, în timp ce fără hrană putem supraviețui până la 30-35 de zile.

Necesarul de apă minim pe zi este de 33 de ml de apă pe kg corp, deși unii nutriționiști susțin că ar fi nevoie de peste 40 de ml pe kg corp.

Dacă nu-i asiguri corpului această cantitate de apă, el va face tot posibilul să recicleze apa pe care o are deja la dispoziție și să o prioritizeze pentru organele vitale. Pielea nu este un organ vital, deci nu reprezintă o urgență pentru corp să aibă grijă să o rehidrateze constant.

Singura metodă să te asiguri că pielea ta este suficient de hidratată, în toate cele 3 mari straturi ale sale, este să ii asiguri suficientă apă pentru întregul corp. Astfel încât corpul tău va împărți apa cu generozitate și nu va trebui să se mai agite să recicleze puținul pe care îl are.

Apă se găsește în proporții generoase și în fructele și legumele proaspete. Un alt motiv să le avem alături la fiecare masă din zi.

Dacă îți este greu să bei apă, mărește treptat cantitate cu 100 de ml pe zi. Ca să o bei mai cu plăcere, poți să folosește un recipient din sticlă în care să pui apă și plante aromatice (mentă, busuioc, salvie) și lămâie, lime, castravete, măr sau alte fructe preferate.

Mișcarea  

O prietenă foarte bună de-a mea nutriționist spune simplu: Mișcarea mișcă limfa.

Iar în termeni tehnici chiar așa este. Exercițiul fizic este singura metodă de a pune limfa în mișcare. Iar mișcarea limfei este metoda prin care corpul curăță toxinele. Se leagă?

Este dovedit că sportul practicat constant te face mai energic, mai rezistent, mai cu zvâc, la orice vârstă. Ce vedem mai puțin este efectul pe care îl are mișcarea asupra organelor noastre interne, asupra sistemului limfatic. Dar cum îți sună un posterior fără celulită? Tot cu mișcare susținută se obține și acela.

Fie că începi cu 10 minute pe zi, sau ești dispus să faci mai mult, aceste 10 minute îți pot reda sănătatea pielii. Exercițiile cele mai bune pentru drenarea limfei sunt exercițiile cardio – cele care te fac să gâfâi. Poți începe cu exerciții în casă: sărituri, abdomene, cu bicicleta, genoflexiuni și continuă cu săritul corzii, trambulină, coborâtul și urcatul scărilor.          

Cosmeticele și tratamentele externe

Deși corpul are capacitatea incredibilă de a se autoregenera, un pic de ajutor extern nu strică niciodată atât timp cât nu uităm că nu este suficient.

Pielea este cel mai voluminos și greu organ al corpului. Ea cântărește aproximativ 3,2 kg la omul adult.

Foarte puțină lume privește pielea ca ceea ce este ea de fapt: stratul de comunicare dintre mediul intern și cel extern.

Pielea are o capacitate incredibilă de a înghiți elementele cu care intră în contact, iar tot ce intră prin piele ajunge prin sânge în mediul nostru intern.

De aceea este recomandat să ai grijă la toate mediile cu care intri în contact: la produsele sintetice, chimice și toxice cu care cureți casa și până la ingredientele scrise mărunt pe spatele cremelor și loțiunilor pe care le folosești. Majoritatea detergenților și săpunurilor din comerț conțin amoniac, fosfați și alte substanțe chimice care îndepărtează lipidele de la nivelul pielii care au rol de protecție. Ele previn evaporarea apei de la nivelul superficial al pielii și o mențin hidratată.

Dacă ai pielea uscată ferește-te de loțiunile pe bază de alcool. Acestea îndepărtează foarte ușor straturile fine de lipide de la nivelul pielii.

Ce poți folosi în schimb ca să-ți îngrijești pielea cum se cuvine:

  • Evită produsele chimice și înlocuieștele cu formule Bio și ecologice. Mai bine ai un singur detergent de curățare universal, decât multe care îți afectează sănătatea.
  • Evită cremele care conțin ingrediente pe care nu le cunoști. Folosește în schimb creme 100% naturale, pe bază de uleiuri naturale.
  • Poți să-ți faci propria cremă hidratantă din:
    • unt de shea (3 linguri),
    • unt de cocos (6 linguri),
    • ulei de migdale (3 linguri),
    • 20 de picături de ulei esențial de lavandă.
    • Mixează cu un mixer de mână ca să obții o consistență aerată.  
  • Folosește un burete fin pentru a-ți exfolia pielea ocazional. Pentru exfolierea cât mai naturală folosește făină de porumb, zaț de cafea sau zahăr.
  • De 1-2 ori pe săptămână aplică o mască de față pe bază de argilă și ulei de măsline.      

Masajul lent 5-10 minute pe zi te ajută să ai o piele mai fermă și mai elastică pentru că acționează nu numai la nivelurile superficiale ale pielii (vase de sânge, mușchi, limfă), ci în toată profunzimea organismului. Ca bonus are un efect relaxant și îți dă o stare generală de bine.

De fiecare dată când te gândești să dai banii pe tratamente sau creme scumpe, amintește-ți că natura iubește simplitatea și că soluția este întotdeauna simplă. Tratamentele ajută dar marele bine ți-l faci dacă acționezi în sens invers: din interior spre exterior.     

Stresul

Responsabilitățile numeroase pe care le ai și vremurile agitate în care trăim, fac din stres un elefant cu care ne-am obișnuit să-l avem în cameră, dar care ușor ne stoarce de energie.

Stresul este elefantul pe care nu-l poți vedea dar care are efecte asupra întregii stări de sănătate. Pielea este printre primele organe care se dau de gol și asta se întâmplă pentru că o ai sub ochii tăi.

Stresul nu înseamnă doar griji și provocări zilnice, stresul este resimțit de către corp și datorită somnului insuficient (6-8 ore pe noapte), mediului toxic pentru organism sau din cauza alimentației necorespunzătoare.

Poți ajuta organismul să se relaxeze găsind metode să-ți liniștești mintea și să iei lucrurile cu flexibilitate și ușurință.

Poți alege ca și metodă de relaxare: băile calde, scrisul în jurnal, contemplatul, exercițiile de respirație, masajul sau orice altceva îți aduce liniște și calm la nivelul întregului corp.    

Râsul este o terapie minunată pentru a-ți schimba starea de spirit și a detensiona mușchii.

Uită-te la o comedie sau petrece timp frumos cu cei dragi și pielea ta va avea din plin de câștigat.  

 

Cu drag,
Ancuța.

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V icon small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top