Devino Vegan Fără Să Te Înfometezi

Devino Vegan Fără să Te Înfometezi

Gata, îți spui. De mâine nu mai mănânci carne, lapte, ouă, unt, brânză, pește, prăjituri, foietaje, sufleturi, maioneză și multe, multe alte preparate care conțin cel puțin un ingredient de origine animală.

Nu-i așa că parcă te ia un pic panica?

Atunci când ai în spate o istorie gastronomică așa cum o are România și când ai fost învățat cu lapte și cereale la micul dejun, cu un sandviș cu salam și cașcaval, sau un ou ochi cu brânză și roșii, parcă te ia cu tremurat când te gândești că n-o să mai mănânci de nici unele.

Așa se duce orice urmă de inițiativă de mâncat sănătos, încă dinainte de a începe măcar să mănânci mai sănătos.

Cum ar fi dacă ți-aș spune să nu scoți nimic din alimentația ta actuală?

Cum ar fi dacă ți-as spune că există o soluție prin care poți face această tranziție mai ușoară și mai puțin traumatizantă pentru sufletul atașat de papa bun?

E cel mai bun sfat pe care ți-l pot da vreodată:

Concentrează-te Pe A Adăuga

Mergi în piață și privește multitudinea de fructe și legume, verdeață și rădăcinoase pe care le ai la dispoziție. Cu oricare dintre ele poți încropi cel puțin un fel de mâncare extrem de gustos și sățios. Vorbim imediat și de rețete.

Caută să adaugi legume, fructe, cereale, leguminoase, rădăcinoase, amidonoase și nu omite să le dai o șansă, chiar dacă nu le-ai mai încercat până acum.

De ce metoda adăugării funcționează mai bine?

Pentru că îi transmiți psihicului tău că urmează să primească ceva, îl faci curios și el rămâne într-o stare de relaxare și de deschidere către noutate.

Atunci când îi spui că îi vei lua ceva, că nu mai are voie anumite lucruri și îi mai și înșiri o listă lungă de interdicții, să nu te mire că reacția lui va fi de reticență și respingere.

Corpul tău nu vrea să fii profesoara rea. Nimeni n-o place pe profa rea. Ea poate avea rezultate cu atitudine de general, dar corpul va căuta cu fiecare ocazie să o păcălească și să trișeze un pic pe la spate.

Caută în schimb să adopți o atitudine blândă dar fermă.

Caută să negociezi cu tine în fiecare moment în care ești nevoit să faci o alegere și caută să ieși câștigat din această negociere.

După ce ți-ai îndreptat atenția spre alimente pe care vrei să le consumi, nu te zgârci atunci când îți faci porțiile.

Unul din răspunsurile de top pe care le primesc pe email la întrebarea: “Care sunt problemele cu care te confrunți atunci când vrei să adopți o alimentație vegană?” este legat de senzația de nesațietate, care are o explicație foarte logică și intuitivă dacă privești către 2 aspecte:

Digestie

Fiecare aliment pe care îl consumăm are un anumit timp de digestie.

  • Legumele 1,5 – 2 ore depinde dacă sunt gătit și în soțite de ulei. 
  • Fructele digeră în 30 de minute – o oră.
  • Orezul/Cartofii/Făsinoasele digeră în 2 – 4 ore și depinde cum sunt gătite și dacă sunt însoțite de ulei. 
  • Carnea în schimb digeră între 6 – 8 ore în funcție de cum este gătită. 
  • Lactatele se întind de la 8 la 12 ore.

Noi nu simțim că digestia durează atât de mult la anumite alimente pentru că în stomac se întâmplă doar predigestia. Digestia continuă și în intestin, după ce bolul alimentar a fost spart.

Se explică de ce după a masă cu legume sau după o salată simți că ți se eliberează foarte repede stomacul. Pentru că digestia se întâmplă mai repede. Dar asta ai intuit și tu până acum.

Foame nu este egal cu stomac gol.

Ce nu ți-a zis nimeni până acum este că organismul adoră senzația de stomac gol, cea pe care noi o confundăm cu senzația de foame.

Un organism hrănit nu înseamnă un stomac plin. 

Stomacul plin înseamnă doar 80% din întreg sângele nostru redirecționat strict pe digestie. Un stomac plin înseamnă cu 80% mai puțină energie după masă și cu 80% mai mult rezidu pe care corpul îl la elimina câteva ore sau zile mai târziu.

De câte ori nu te-ai ridicat de la masă și nu ți-ai spus: Iar am mâncat prea mult! 🙂

Doctorul Călin Mărginean, un foarte bun profesionist și unul din mentorii mei, spune că de la masă trebuie să te ridici atunci când simți că mai poți mânca, chiar și încă pe atât.

Legumele și fructele sunt mai sărace în calorii decât produsele de origine animală.

Nu vreau să numărăm calorii, pentru că niciun animal nu o face și atunci nu văd de ce omul ar trebui să o facă.

În schimb, raportul volum supra numărul de calorii este net superior la produsele de origine animală, pentru că ele sunt mai concentrate, mai dense.

Din acest motiv, o să simțim că ne săturăm mai repede de la o farfurie cu carne decât de la o farfurie cu salată.

Acesta este unul din aspectele pentru care atunci când începi să mănânci vegan porțiile tale se dublează sau se triplează. Este ok. Nu s-a plâns nimeni până acum că i-ar fi fost rău de la salată.

Datorită educației și moștenirii bunilor și străbunilor noștii, am învățat să punem mare preț pe burțile noastre. Am fost educați încă de mici să mâncăm tot din farfurie chiar și dacă nu mai putem.

Vestea foarte bună este că organismul se adaptează. Stomacul se poate micșora sau lărgi în funcție de cantitatea de hrană cu care este obișnuit.

Întrebarea mea pentru tine este: Cât de mult îți dorești rezultatele pe care ți le poate aduce un stil de viață sănătos?

Cât de mult îți dorești să fii mai energic, mai tânăr, mai suplu, mai plin de viață și vitalitate? Cât de mult îți dorești să ocolești spitalele și să-ți trăiești bătrânețea în parc, alături de nepoți și să te bucuri din plin de ei?

Acum, n-o să te sfătuiesc să mănânci doar salate, în schimb vreau să-ți ofer câteva alternative de rețete care să împace și corpul și papilele gustative dar și stomacul.

Chifteluțe de năut cu spanac

Hummus roz cu sfeclă

Mâncărică de ciuperci cu piuré

Quinoa cu legume

Orez cu spanac

Pune-le alături o salată de sezon și prânzul tău va fi mai mult decât suficient.

Ai nevoie de ajutor?

Dacă tranziția la alimentația vegană este o provocare pentru tine, te invit să te înscrii în programul ”Organizează-te și Devino Vegan”, un program care în primul rând îți dă informațiile și resursele de care ai nevoie pentru a deveni vegan, pe lângă faptul că te ajută să îți îmbunătățești alimentația în general.

 

Află mai multe detalii despre Organizează-te și Devino Vegan aici

 

Cu drag,

Ancuța.

Îmbunătățește-ți Alimentația

Abonează-te și primești un articol în fiecare Miercuri și o rețetă în fiecare Vineri, la tine în Inbox.

Powered by ConvertKit