Burger+gulie (2)x

Gulie pai și burger în varianta raw – Joaca în bucătărie

Atunci când vorbim despre mâncarea pregătită la rece ne confruntăm cu 2 mari provocări: 

Prima dintre ele este să aibă un gust bun, care să ne satisfacă papilele gustative, mai ales când vine vorba de cei mici, iar a doua este să fie echilibrată și sățioasă

Am văzut și testat dea lungul timpului multe preparate raw care scârțâiau la unul din cele 2 capitole: fie nu erau suficient de atractive și gustoase, fie erau foarte bogate în nuci, semințe, cu foarte puține legume, verdețuri sau fructe.  

Ajunsesem să cred că nu există o soluție pentru această situație așa că eram gata să pun la bătaie gustul bun și să mă conformez. Așa am și făcut, până în momentul în care mi-am dat seama că suntem atașați de gustul bun pe care îl căutăm în mâncare, iar dacă îmi doresc să depășesc cu succes momentele cu pofte de nestăvilit și amintiri din copilărie, trebuie să găsesc alternative sănătoase care să mă satisfacă și spiritual dar și fizic.

Până la urmă și plăcerea de a mânca este o metodă de relaxare și răsfăț.

Apoi am descoperit la cei din jur nevoia de diversitate și gust bun. Unul din principalele motive pentru care oamenii nu renunță la preparatele preferate este teama că nu vor mai avea parte de același gust bun.  

Am luat-o ca pe o provocare și așa am descoperit varietatea de preparate raw, ingenioase, ușor de făcut, cu ingrediente accesibile.

Stai pe fază, vara e abia la început și plănuiesc să împart cu tine toate secretele și rețetele pe care le-am testat între timp.

Din această serie este și rețeta următoare pe care o las să vorbească de la sine. Iar dacă îți place dă-i un Share și împarte-o cu cei dragi. 

Gulie pai și burger fără coacere
Serves 2
Total Time
45 min
Total Time
45 min
Ingredients
  1. 150 de gr gulie
  2. jumătate de linguriţă curry
  3. jumătate de linguriţă boia dulce
  4. jumătate de linguriţă sare roz
  5. 3 linguri fulgi inactivi de drojdie
  6. o linguriţă ulei de măsline
  7. 10 de gr seminţe de in
  8. 50 de gr seminţe de dovleac hidratate 4 ore
  9. 50 de gr seminţe de floarea soarelui hidratate 4 ore
  10. 30 de gr seminţe de susan hidratate 4 ore
  11. 30 de gr hrişcă crudă hidratată pentru 2 ore
  12. 30 de gr porumb
  13. 20 de gr roşii deshidratate (uscate la soare)
  14. un fir de ceapă verde
  15. 30 de gr măsline Kalamata
  16. o linguriţă de miere
  17. 5 frunzuliţe de busuioc
  18. 4 frunze de spanac mai măricele
  19. o mână germeni de lucernă (sau alţi germeni preferaţi)
  20. opțional: chiflă de burger
Instructions
  1. Tăiem gulia bastonaşe şi o punem într-un bol.
  2. Adăugăm peste: uleiul, sarea, boia, curry şi fulgii de drojdie şi amestecăm foarte bine. Lăsam bastonajele în această marintă până preparăm şi burgerul.
  3. Pentru burger vom folosi bolul larg al robotului de bucătărie. Adăugăm: seminţele de in, dovleac şi de floarea soarelui, hrişca, porumbul, roşiile rehidratate, ceapa tocată mai mărunt, mierea şi busuiocul şi mixăm pentru 20 de secunde.
  4. Din compoziţia rezultată formăm 2 burgeri pe care îi tăvălim în susan.
  5. Pentru montarea buger-ului, vom aşeza pe frunzele de spanac burger-ul făcut anterior, măslinele, germenii şi alte legume preferate. Poţi veni cu un plus de gust adăugând şi o linguriţă de pastă de tahini sau sos de caju (din caju, apă şi fulgi de drojdie).
Notes
  1. Opțional, poți pune chiftelele la cuptor pentru 20 de minute (câte 10 pe fiecare parte) sau la deshidrator.
  2. De asemenea poți folosi lipie sau chifle dacă preferi varianta vegetală, cu coacere.
iChooseVegi http://ichoosevegi.ro/
Cu drag,
Ancuța. 

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V_icon_small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit