skip to Main Content
Cum Ajută Postul Detoxifierea Organismului

Cum ajută postul detoxifierea organismului

În media circulă tot felul de informații, mai mult sau mai puțin adevărate, cum că detoxifierea este un proces dificil și greu de dus, că implică multă tărie, motivație, ambiție și chiar înfometare.  

Am mai vorbit și în alte articole despre detoxifiere și simt nevoia să revin pe acest subiect și să punctez câteva aspecte esențiale.

Din punct de vedere tehnic, detoxifierea este procesul natural și firesc prin care corpul elimină toxinele și reziduurile din organism.

Modurile prin care organismul elimină sunt: cele pe cale naturală, transpirația, tusea, expectorațiile. Atât vedem noi din exterior. Adevărul este că tot corpul este un sistem unitar care în colaborare cu toate organele și minisistemele conlucrează între ele pentru ca totul să funcționeze cum trebuie.

Fiecare minisistem este compus din organe și funcții care au o activitate de sine stătătoare dar depind și de întreg ca rol.  

Să luăm exemplul sistemului digestiv. În linii mari, sistemul digestiv funcționează ca o pâlnie în care intră alimentele (și nu numai) și avem ca rezultat reziduurile de care organismul nu mai are nevoie și toxinele rezultate în urma reacțiilor chimice și fizice din corp: acid sulfuric, fosfați, metan.

Atât timp cât sistemul funcționează fără probleme, nu are nevoie de ajutor extra pentru ca să-și facă treaba și să funcționeze strună.

Dacă te uiți în Natură, nu o să vezi niciodată un animal preocupat de tot felul de metode prin care să se curățe, decât metodele naturale deja cunoscute.

Dar dacă ne uităm la animalele domesticite scoase din mediul lor natural, vedem cum mare parte din ele mai devreme sau mai târziu încep să se îmbolnăvească și chiar să împrumute din bolile oamenilor.

Omul este primul mamifer care prin evoluție s-a îndepărtat de contextul ideal în care a fost lăsat să trăiască. Noi spunem că pe parcursul miilor de ani ne-am adaptat și am evoluat. Ne-am adaptat, dar am plătit și prețul pentru asta.  

Scopul corpului este supraviețuirea și tocmai de aceea el are tot felul de metode pentru a se apăra de pericol. Dar nu uită niciodată de unde a plecat și va tânji mereu să reajungă la acea stare de echilibru perfect.

Dacă o componentă a unui minisistem este afectată, de exemplu stomacul din sistemul digestiv, atunci minisistemul este afectat și întreg sistemul suferă, adică întregul organism.

Să revenim la exemplul cu pâlnia, dacă tubul pâlniei este înfundat, reziduurile și toxinele au o mare problemă și nu pot fi eliminate așa cum ar trebui.

Imaginează-ți acum că acest tub rămâne defect zile sau chiar ani la rând. Corpul nu reușește să scape de ceea ce nu-i mai este de folos așa că este nevoit să se adapteze și să minimizeze pagubele, cum poate.

Toxinele sunt de natură acidă, iar corpul folosește ca metodă de apărare anitiacid fie apa cu care îl tamponează (așa numita retenție de apă), fie particulele de grăsime. Grasimea este liposolubilă așa că o lipește de atomul acid pentru a o izola de restul corpului.    

Datorită alimentației haotice și puternic acidifiante (cafea, lactate, carne, zahăr, alimente procesate), nu este greu să provocăm un dezechilibru în funcționarea unui organ sau al unui minisistem al corpului. Așa numitele metale grele despre care am tot auzit că se găsesc în multe alimente pe care le ingerăm, sunt tot o formă de toxine pe care organismul încearcă să le gestioneze.

Dacă ne raportăm la faptul că în post renunțăm la multe din mâncărurile procesate și grele, în special la combinația dintre carne și lactate, care îngreunează procesul de digestie și am discutat în alte articole mai multe despre ele, postul este o formă bună de detoxifiere pentru organism.

Multă lume afirmă că după un post te simți o cu totul altă persoană. Postul îți poate aduce mai multă energie, mai multă vitalitate, un tonus mai bun și un corp mai suplu și mai atrăgător.  

Pe lângă beneficiile spirituale confirmate de-a lungul sutelor de ani, postul te ajută foarte mult și pe plan fizic. Postul te învață cumpătarea, răbdarea și faptul că ești mai mult decât materie. Ești mai presus de plăcerea de a mânca, care de multe ori te împiedică să-ți vezi adevărata esență.

Datorită mâncărurilor mai ușoare și mai bogate în fibre solubile din legume, digestia este menajată și corpul găsește timp și răgaz pentru regenerare și refacere, de la reglarea tranzitului intestinal, până la nivel celular.

Da, sucurile stoarse rămân o metodă excelentă pentru detoxifiere, mâncarea crudă este excelentă de asemenea. Mâncarea de post, combinată corespunzător este o metodă excelentă de detoxifiere și cea mai ușoară dintre toate formele disponibile.  

Profită de momentul postului pentru a te apropia mai mult de sufletul tău. Găsește plăcerea și în alte activități și descoperă adevărata fericire și stare de bine, dincole de plăcerea pe care o simți pe papilele gustative. Prinde curaj să încerci rețete și gusturi noi.    

Există și greșeli pe care le poți face în timpul postului. Postul te poate expune unei alimentații mai curate, bogată în multe legume și fructe proaspete dar are și capcane în care poți să pici cu multă ușurință.

În această categorie intră cartofii sau orice alte legume prăjite și consumate în exces, semipreparatele așa numite “de post” cum ar fi paté-ul vegetal, cașcavalul, chiar și prăjiturile vegetale ale căror ingrediente nu le cunoaștem.

Dacă te gândești să ții post, fie din motive de spiritualitate, fie pentru sănătate, fie ambele, ai grijă să acoperi următoarele lucruri:

  1. Nu exagera cu un anumit tip de carbohidrat. Există și altceva în afară de cartofi. Poți mânca fasole de toate tipurile, mazăre, linte, hrișcă, năut, quinoa, orez basmatic, sălbatic, brun, negru, mei.
  2. Combină carbohidrații complecsi întotdeauna cu legume. Folosește ciuperci, vinete, ardei, ceapă, usturoi, morcov, sfeclă, fenicul, sos de roșii și orice legumă îți cade în mână. Carbohidrații nu au fibra insolubilă, pe când legumele și fructele abundă în fibre. Fibra te ajută să-ți reglezi digestia și îți împinge afară toate reziduurile acumulate de-a lungul vremii.
  3. Profită de frunzele verzi și tot ce găsești proaspăt în piață. Verde înseamnă viață. Pe lângă mineralele, vitamine și doza de fibra cu care vin la pachet, verdețurile au capacitatea de a extrage toxinele și metalele grele din organism.
  4. Profită de beneficiile sucurilor stoarse. Una e să mănânci o salată și alta este să bei un suc de legume. Salata are rolul ei și sucul are rolul lui. Într-o salată ai fibre și am discutat mai sus care este importanța lor pentru corp. Într-un suc ai o cantitate mult mai mare de nutrienți de care ai nevoie pentru refacere și reenergizare, proveniți din faptul că folosești mai multă materie primă.
  5. Mănâncă fructe cu încredere. Da, fructele sunt dulci și au zahăr. Dar nu orice fel de zahăr. Au zahăr de primă clasă. Și ghici ce? Și celulele tale se hrănesc cu zahăr. Și o să-ți ceară zahăr. De aceea e bine să fii mereu pregătit cu fructe proaspete sau uscate. Fii inventiv.  

Dacă ești în pană de idei și nu știi ce combinații faine și bune să mai încerci, îți recomand Planul Alimentar O Masă Raw pe Zi. Ai la dispoziție 21 de rețete de post, făcute la rece, care îți vor schimba complet părerea despre mâncarea de post, preparată la rece. Pe lângă rețete primești și alte indicații despre cum te poți organiza mai bine și un plan pe care îl poți adapta nevoilor tale.   

Cu drag,
Ancuța.

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V icon small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top