skip to Main Content
Quinoa Cu Legume – Culorile Primăverii La Farfurie

Quinoa cu legume – Culorile primăverii la farfurie

Îmi place să mănânc. De fiecare dată când fac această mărturisire sunt privită cu o oarecare îndoială ceea ce este destul de amuzant.

Îmi place să mănânc și întotdeauna îmi servesc masa cu mare drag.

Un lucru de care am mereu grijă este felul în care arată mâncarea din farfurie și gustul bun al acesteia. Pentru că înainte de orice, mâncăm cu ochii.

Mâncarea trebuie să arate bine și să aibă gust bun.

Natura a știut ea bine când a creat toate minunățiile de legume și fructe colorate în fel și chip. Adevărul este că dau foarte bine în farfurie și ne inveselesc întâi inima și apoi papilele gustative.

Marea problemă a celor care vor să mănânce mai multe fructe și legume este teama că mâncarea nu va mai avea gust.


Gustul mâncării vine din măiestria cu care asezonezi, condimentezi și marinezi mâncarea.


O bucată de carton bine condimentată și preparată poate avea un gust delicios. Ceea ce poate fi și trist în condițiile în care nu știm ce mâncăm. De aceea cel mai bun lucru pe care îl putem face pentru noi și sănătatea noastră este să învățăm să ne preparăm și să dăm gust mâncării la noi în bucătărie.

Ce trebuie să știi despre condimente este că sunt minunate, majoritatea au efecte terapeutice incredibile, sunt bogate în antioxidanți și minerale de cea mai bună calitate.

Dacă vrei să dai gust mâncărilor tale, trebuie să ai în casă cel puțin 5 condimente de bază pe care să le poți folosi constant.

Acestea sunt:

  • piper
  • cimbru
  • boia de ardei
  • curry
  • amestec de ierburi aromatice (amestec de: bucuioc, oregano, tarhon, cimbru, mărar, pătrunjel)

Ai observat, probabil, că rețetele mele conțin în mare parte condimentele de mai sus. Consider că sunt indispensabile din orice bucătărie.

Pentru avansați, colțul pentru condimente poate fi îmbunătățit cu alte condimente minunate din bucătăria indiană, turcească, mediteraneană etc.

O listă a condimentelor pe care eu le mai folosesc este:

  • oregano
  • patrunjel
  • mărar
  • busuioc
  • chimen
  • tarhon
  • nucșoară
  • scorțișoară
  • cuișoare
  • cardamon
  • curcuma/turmeric
  • sumac
  • garam masala (amestec de: coriandru, chimion, piper negru, cuișoare, dafin, cardamon, scorțișoară, nucșoară)

Important!

Ce trebuie să mai știi despre condimente este că ele nu trebuie combinate exagerat de mult. Evită să folosești mai mult de un condiment puternic, predominant într-un preparat. De exemplu, dacă folosești cimbru, chimen, oregano, curry sau alt condiment puternic, nu mai folosi un alt condiment sau ingredient la fel de puternic. Dacă vrei să mergi la sigur atunci alege unul din lista de mai sus și mai adaugă sare, piper iar în funcție de preparat zeamă de lămâie, ulei de măsline sau sos de roșii.

Dacă vei alege mai mult de un condiment puternic într-un preparat, aromele se vor acoperi și va ieși un gust nou, de cele mai multe ori neplăcut, neidentificat și ciudat.

Alege condimentele potrivite în funcție de preparat

  • pentru salate mergi pe combinații de ierburi aromatice uscate sau verzi. Acestea merg de minune cu zeamă de lămâie și ulei de măsline.
  • pentru supe alege unul din condimentele mai puternice: cimbru, chimen, boia iute, turmeric, sumac (acest condiment arăbesc merge în special în mâncărurile cu năut, linte, fasole, mazăre sau salate)
  • scorțișoara, nucșoara și cardamonul sunt 3 condimente care merg foarte bine împreună, dar si separat. Ele se potrivesc foarte bine la deserturi, sau smoothie-urile de dimineață, dar în combinație cu alte condimente cum ar fi coriandu, chimion, piper și dafin (garam masala), pot fi folosite în preparate cu specific asiatic, mai ales pentru orez și paste. Tot pentru orez, se potrivește foarte bine și curry-ul.
  • pentru pate-uri și creme tartinabile: folosește turmeric, curry și ierburile aromatice.

Sensibibilități
Dacă ai o sensibilitate anume pentru un anumit condiment, atunci ocolește-l. Cu siguranță sunt alte condimente care îți pică foarte bine și care îți vor satisface și gustul.

Încearcă propriile combinații
Dacă respecți aceste reguli simple, preparatele tale vor avea mai mult gust. Încearcă să faci propriile combinații respectând indicațiile de mai sus și vezi ce condimente îți plac cel mai mult.

Dacă tot ți-am vorbit despre condimente, hai să vedem cum punem în practică teoria de mai sus printr-o rețetă simplă, rapidă și foarte gustoasă.

[yumprint-recipe id=’20’]Să-ți fie de bine.

Cu drag,
Ancuța.

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V icon small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top