DSCF4193

Salata de quinoa si fasole rosie

Grad de dificultate: Usor

Timp necesar prepararii: 20 de min (depinde de tipul fasolii folosite)

Aceasta salata face parte, asa cum probabil ti-ai dat seama si singur, din seria „La caserola”, unde obisnuiesc sa incropesc cele mai usoare, rapide, pline de nutrienti si satioase feluri de mancare pentru ca acestea imi vor oferi energia necesara pentru tot parcursul zilei.

Reteta pe care o propun pentru astazi este o salata foarte gustoasa care contine o cereala nu foarte cunoscuta si folosita pe la noi, dar foarte bogata in minerale si vitamine.  Boabele de quinoa sunt bogate in vitaminele A, C, D, E, K si vitamine din grupa B-urilor. De asemenea, sant o sursa buna de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc. In speranta ca te-am convins sa incerci acest aliment, daca inca nu ai facut-o, voi trece la treaba si iti voi prezenta reteta.

DSCF4197

Pentru aceasta salata ai nevoie de:

  • 50 de gr. de boabe de quinoa
  • 50 de gr. fasole rosie boabe (crude sau conservate, insa atentie la conservanti! )
  • un morcov mare
  • un castravete mare
  • 2-3 rosii medii in functie de dimensiunea lor
  • sare roz
  • ulei de masline
  • zeama de la o lamaie
  • optional: masline Kalamata

Mod de preparare:

Fiind o salata nu am foarte multe de povestit si banuiesc ca intuiesti ce se intampla acolo.

  1. Primul pas este sa fierbi fasolea si quinoa. Daca in cazul fasolei, stii deja ca procesul difera de la un soi la altul si poate dura de la 45 de minute la cateva ore, quinoa fierbe cam in 15 minute la foc mic. Vei sesiza ca este gata in momentul in care bobitele se vor desface si for forma niste melcisori subtiri.
  2. Se toaca celelalte legume, se amesteca cu fasolea si boabele de quinoa si se asezoneaza cu uleiul, zeama de lamaie si sarea.
  3. La final se adauga si maslinele, eu am folosit soiul Kalamata pentru ca sunt mai naturale si am certitudinea ca nu sunt colorate artificial. Eu nu am mai simtit nevoia de un alt soi de condimente care ar putea acoperi unele gusturi pe care inca vreau sa le simt in salata.

Mancarea fiind gata pentru a doua zi, statul la frigider peste noapte nu ar trebui sa fie o probleme, cu mentiunea ca salata sa fie lasata macar jumatate de ora la temperatura camerei inainte sa fie consumata.

Pofta buna si zi usoara iti doresc! 🙂

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V_icon_small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *