skip to Main Content
Salvează Bani, Timp și Energie La Cumpărături Cu Un Singur Obicei

Salvează Bani, Timp și Energie la Cumpărături cu un Singur Obicei

Imaginează-ți următorul scenariu:

Mergi la cumpărături într-un supermarket cu o idee relativ clară în minte cu ce ai de cumpărat. Intrii în magazin cu primul lucru de pe lista ta în minte, să spunem că sunt roșiile și te îndrepți spre locul în care știi că sunt ele depozitate, adică la legume și fructe.

Dar până să ajungi acolo îți este distrasă atenția de cel puțin 3 ori de către alte obiecte, ingrediente, preparate care arată bine și îți iau privirea.

Pentru moment uiți de faptul că te îndreptai să cumperi roșii iar mintea ta a fost deja invadată cu câteva promoții și oferte “tentante”.

Să spunem că ai găsit o ofertă la năut.

Având o listă relativ clară în minte, începi să te gândești dacă nu cumva ai nevoie și de năut. Apoi, pentru că marketingul și-a făcut treaba bine iar tu ești convins că oferta este foarte bună, te gândești că poți să adaptezi și să folosești și năut. Așa că îl pui în coș, cu satisfacția că ai făcut o super afacere. Eventual iei mai mult pentru că nu știi când vei mai prinde o ofertă atât de bună la năut.

Ceea ce ai făcut tu de fapt nu a fost o super afacere ci ai cumpărat ceva în plus decât știai că vei cumpăra atunci când ai intrat în magazin. 

Adică ai cheltuit mai mulți bani.

Faptul că ai cumpărat ceva în plus, este un motiv bun să mai cumperi ceva pe lângă acel năut. El este acum o portiță pentru alte posibilități de combinare și gătire.

Salata aceea delicioasă cu năut, avocado și porumb care îți acaparează deja mintea și uite așa, se mai adaugă câteva ingrediente pe lista imaginară de cumpărături.

Mergi la raionul de congelate să cumperi porumb pentru salata cu năut iar acolo găsești 20 de alte variante de congelate. Iar mintea deja a zburat de fructele de pădure, câteva păstai, un pic de amestec de legume mexicane și lista poate continua.

Ajungi în final să cumperi și roșiile, cele pentru care pornisei inițial în labirintul supermarketului.

Te uiți în coș și ce să vezi, ai deja acolo în plus și niște năut, porumb, fructe de pădure, păstăi, amestec de legume, câteva măsline și niște kiwi.

Deja lista de cumpărături din mintea ta este un pic dată peste cap. Mai dai 2 ture de magazin în speranța că îți mai aduci aminte ce aveai de cumpărat, timp berechet pentru minte să mai găsească niște super oferte, apoi te îndrepți cu satisfacție spre casa de marcat.

În timp ce le pui frumos pe bandă realizezi că s-au adunat ceva, față de ce aveai în minte atunci când ai intrat în magazin. Acum, parcă nici nu-ți mai amintești foarte clar ce era pe lista inițială.

Ajunge rândul tău, produsele trec de casă, sacoșele se umplu și la final achiți – 150 RON.

Moment de pauză. Îți aduci acum aminte că ai plecat de acasă cu gândul că nu vei cumpăra foarte multe. Erai pregătit să cheltuiești 50 RON și ai ajuns să cheltuiești de 3 ori mai mult. 

Cum a fost posibil așa ceva?

Parcă nici super-ofertele nu mai sunt ce păreau atunci când erai în magazin. Te consolezi cu gândul că măcar ai făcut cumpărăturile și că pentru o perioadă ești acoperit.

Ajungi acasă și după 10 minute realizezi că ai uitat să cumperi câteva ingrediente de care aveai neapărată nevoie. Normal că ți-e ciudă și acum parcă îți pare un pic rău că nu ai fost mai atent atunci când ai făcut cumpărăturile. Iar ai cumpărat în plus și iar ai uitat să iei ceva esențial.

Cum se face că atunci când ești în magazin simți că faci cele mai bune afaceri și când ajungi acasă realizezi că poate nu aveai nevoie de atât de multe sau că ți-au scăpat lucruri esențiale?

Fenomenul prin care trecem noi în magazin se numește marketing și publicitate. Fix ceea ce se face la TV în timpul reclamelor publicitare, doar că mult mai real și mai aproape de consumator.

Comercianții profită de faptul că adorăm să facem cumpărături, mai ales când e vorba de mâncare și apasă pe niște butoane astfel încât să atingă niște nevoi, să creeze altele noi sau să ne dea impresia că facem o super afacere.

Acesta e marketingul, nu spun că este bun sau rău pentru că îl folosim cu toții indiferent de produsele pe care le oferim.

Spun doar că este bine să știm fenomenul pentru că doar așa putem să conștientizăm prin ce trecem atunci când intrăm într-un magazin și să înțelegem de ce mereu ajungem să cumpărăm mai mult decât ne-am propus inițial.

Exteriorul este controlat de marketing și reclame, asta nu putem schimba. În schimb putem să controlăm mult mai bine ce se întâmplă în mintea noastră pentru că mintea noastră ia decizia de a cumpăra sau nu.

În programul de Detox cu sucuri și smoothie-uri pe care l-am lansat pe 24 martie, am pus foarte mult accentul pe organizare.

Pentru că organizarea este 60% din tot procesul și garanția că vei reuși.

60% pe care noi îl neglijăm de prea multe ori atunci când cumpărăm haotic, fără să ne fie nouă foarte clar în minte de ce cumpărăm și care este destinația ingredientului.

Ai putea spune că este bătaie prea mare de cap și că e prea complicat pentru un proces atât de simplu. Crede-mă doar că lucrurile în scris nu stau la fel ca în mintea noastră.

Dacă vrei să știi unde se duc banii tăi și cum să cumperi inteligent și să faci economii frumușele, e momentul să iei pixul în mână și agenda și să iei notițe.

Cum să faci cumpărături inteligent și să salvezi bani?

  1. Planifică în avans ce și cum vei mânca/bea. Știu că o să dai ochii peste cap dar este o strategie care îți va schimba viața. Nu numai că te scapă de grija: “Eu ce mănânc acum?”, “Iar am rămas fără mâncare!”, “Iar mănânc prostii!”. În procesul de detox cu sucuri este mai mult decât esențial acest pas pentru că vrei să te hrănești echilibrat, vrei să bei în funcție de necesitățile corpului tău și vrei să nu trăiești cu frica după tine că vine foamea și nu ai ce să bei.
  2. Planifică bugetul pe care îl ai la dispoziție. În programul de Detox cu sucuri organizat de mine bugetul se învârte în jurul a 60 de lei la 2 zile. Adică 30 de lei pe zi, o sumă de minim 3 ori mai mică decât dacă ți-ai cumpăra sucurile gata făcute.
  3. Fă-ți listă de cumpărături și cumpără doar ce ai acolo. E foarte ușor să-ți fugă mintea atunci când nu-ți este clar ce vrei să-ți cumperi. Aici intervine rolul listei fixe, scrise. Abține-te să mai cumperi pe lângă. Este doar o nevoie falsă de a cumpăra în plus. Ești acoperit cu lista ta de cumpărături și ce nu este acolo nu este o prioritate pentru tine. Urmează lista întocmai și vei vedea ce sentiment plăcut ai când ajungi acasă. Să nu mai spunem de faptul că de data aceasta vei cumpăra doar ce ai nevoie și nimic în plus. 

Organizarea este cheia întotdeauna și este singurul obicei pe care trebuie să-l implementezi ca să salvezi bani, timp și energie.

Salvezi bani pentru că nu mai cumperi prostii sau mai multă mâncare decât ai nevoie, salvezi timp pentru că nu te mai învârți haotic prin magazin buimac că nu știi ce mai ai de cumpărat și ce ai uitat, salvezi energie pentru că este mult mai simplu și mai relaxant pentru tine și mintea ta să știi ce ai de făcut, să-ți faci treaba și să pleci.

Organizarea, lista de cumpărături și scrisul sunt cele 3 unelte de care ar fi bine să te legi dacă vrei să uiți de frustrarea cumpărăturilor în plus.

Fără organizarea cu pixul în mână nu vei reuși nici să mănânci mai sănătos și conștient, nici să duci la bun sfârșit un Detox cu sucuri, nici să faci economii și îți va fi foarte greu să duci la bun sfrâșit orice lucru pe care ți-l dorești.

Mai sunt 48h în care te poți bucura de prețurile introductive pentru programul Detox

În programul Detox, pe lângă faptul că contextul și toate resursele necesare să treci printr-un proces de detoxifiere simplu și ușor, la tine acasă, îți formezi câteva obiceiuri care vor rămâne cu tine tot restul vieții, cum este obiceiul de a merge la cumpărături organizat. 

Salvezi bani, timp și energie.

 

Accesează programul Detox aici

 

În perioada 24 – 30 Martie, te bucuri de prețuri introductive pentru toate pachetele programului Detox, cu ocazia lansării. 

După 30 Martie, ora 23:59, prețurile pachetelor vor crește permanent, așa cum te-am obișnuit deja.

Ne vedem în program,

Cu drag,

Ancuța.

Back To Top