skip to Main Content
Supă Cu Găluștele De Griș – Savoarea Copilăriei Într-o Variană Sănătoasă

Supă cu Găluștele de Griș – Savoarea Copilăriei Într-o Variană Sănătoasă

Știi acele mâncăruri care îți aduc aminte de copilărie?

Nu e nevoie ca un preparat să fie complicat sau sofisticat ca să-ți aducă aminte de copilărie.

E nevoie să aibă doar mirosul și aroma copilăriei, o imagine potrivită cu mama, bunica sau alt personaj îndrăgit care îți punea farfuria de mâncare caldă pe masă.

Nu am fost niciodată un copil pretențios la mâncarea. Mâncam aproape orice mi se punea în față. Dar asta nu înseamnă că nu aveam anumite slăbiciuni culinare.

Mama știa foarte bine asta și avea grijă ca de fiecare dată când voia să mă răsfețe să-mi pregătească ceva pe gustul meu.

Una din slăbiciunile copilăriei mele era grișul de grâu. Aveam 2 preparate preferate: grișul cu lapte și supa cu găluștele de griș. Evident că niciunul din cele 2 preparate nu era vegan.

Anii au trecut iar amintirile mele au rămas acolo, vii, în mintea și în sufletul meu.

Între timp mi-am schimbat stilul de viață și multe din preparatele mele preferate au fost puse într-un cont de umbră. Chiar și banalii cartofi prăjiți au fost dați uitării.

Toate până într-o zi când, fiind în vizită la părinții mei, mama s-a gândit să facă o supă de găluștele. S-a uitat cu coada ochiului la mine și mi-a spus: „Acum poți să-ți faci găluștele așa cum știi tu.”

Pentru o clipă m-am blocat pentru că nu aveam nici cea mai vagă idee cum aș putea face găluștele de griș fără ou, apoi mi-am zis că este momentul ideal să fac niște teste să văd ce iese.

Prima variantă de găluștele a ieșit mai bine decât mă așteptam. M-am bucurat că s-au legat și am obținut forma dorită. Mai aveam un pic de lucru la aspect (aveau o culoare cenușie) și la proporții, dar primul succes m-a convins să îmbunătățesc rezultatul și să ajung la o rețetă pe gustul meu pe care am testat-o acum câteva săptămâni și pe care vreau să o împart și cu tine.

Supă cu găluștele de griș
Serves 6
Print
Total Time
30 min
Total Time
30 min
Ingredients
  1. 2 morcovi
  2. o ceapă
  3. un praz
  4. o țelină mică
  5. un păstârnac
  6. o rădăcină de pătrunjel
  7. o legătură de pătrunjel verde
  8. o lingură condiment legume deshidratate și mărunțite fără conservanți
  9. 3 linguri griș de grâu
  10. o linguriță de semințe de in râșnite
  11. o linguriță de semințe de chia râșnite
  12. 10 linguri de lapte vegetal (preferabil de cocos) sau apă
  13. jumătate de linguriță sare roz
  14. un sfert de lingurță de turmeric
Instructions
  1. Într-o oală de 3 L se pun pe foc 2 L de apă împreună cu ceapa, prazul, morcovii și celelalte rădăcinoase curățate și tăiate în 4 sau 6 în funcție de mărime.
  2. Cât timp fierb legumele, râșnim semințele de in și chia pe care le amestecăm cu grișul, jumătate de linguriță de condiment de legume și turmericul.
  3. Într-un castronel în care am pus cele 10 linguri de lapte, adăugăm treptat amestecul de mai sus. Dacă este necesar mai adaugă 1-2 linguri de lichid. Amestecul trebuie să fie ca o pastă tare.
  4. Când legumele din supă sunt aduse aproape de punctul de fierbere, se dă focul la mic și se adaugă găluștele de griș.
  5. Găluștele se formează cu ajutorul a 2 lingurițe și se pun ușor în supă. Se mai lasă la foc mic, pentru 10 minute.
  6. După aceste 10 minute se adaugă restul de condiment de legume, sarea, pătrunjelul tocat mărunt și se oprește focul.
iChooseVegi http://ichoosevegi.ro/

Supa este delicioasă atât caldă cât și rece, așa că dacă nu mai ai răbdare să se răcească, poți să te răsfeți cu un mic bol chiar acum.

Enjoy!

Cu drag,
Ancuța.

Primește articole și rețete în fiecare săptămână

V icon small

Primește articolele și rețetele din fiecare săptămână, direct la tine în Inbox.

E-mailul tău este în siguranță. Powered by ConvertKit
Back To Top